۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

تراز صادرات و واردات الويت سال 92

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه در سال 1391 دوره اقتصادي بي نظيري را گذرانديم، گفت: گذر از موانع تحريم و حرکت به سوي تراز ارزي صادرات و واردات نشان داد که اقتصاد کشور ظرفيت بالايي دارد.
کد خبر : ۱۰۱۳۹۱
به گزارش صراط، عليرضا شجاعي گفت: ايجاد دو جريان پايدار ريالي و ارزي به سمت توليد در سال جاري باعث شد در نيمه دوم سال شاخص هاي اقتصادي رشد مطلوبي نشان دهد و با فعاليت مرکز مبادلات ارزي موفق شديم بخش زيادي از پيامدهاي تحريم ارزي را کنترل کنيم.
وي افزود: اقتصاد کشورمان ظرفيت لازم را براي ايجاد تراز واردات و صادرات و تامين همه نياز واردات کشور با ارز حاصل از صادرات غيرنفتي دارد.
شجاعي گفت : در سال آينده به سمت اين تراز و استقلال ارزي واردات از درآمدهاي نفت خام حرکت خواهيم کرد و مطمئن هستيم اين هدف قابل تحقق است.
معاون وزير صنعت با بيان اينکه دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران به جنگ آشکار اقتصادي با ملت ايران اسلامي آمده اند ،گفت: در استمرار سال جهاد اقتصادي تلاش کرديم از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني حمايت کنيم و با ابلاغ سياست هاي کلي حمايت از توليد ملي از سوي مقام معظم رهبري ، در سال آينده با جديت و انگيزه بيشتري به سمت توليد ملي خواهيم رفت تا اقتصاد جمهوري اسلامي ايران به جايگاه شايسته و واقعي خود در جهان دست يابد و بايد همه ارزهاي مورد نياز براي واردات کشور را از محل صادرات غيرنفتي به دست آوريم.
شجاعي گفت: ابلاغ سياست هاي کلي حمايت از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني نقشه راه پيشرفت و توسعه کشور است و همه بخش هاي اقتصادي به ويژه بازار پول و بازار سرمايه بايد در خدمت بخش توليد قرار گيرد و شبکه بانکي هم اولويت هاي خود را به بخش توليد متمرکز کند.
وي همچنين از افزايش صادرات بخش معدني و صنعتي خبر داد و گفت:‌ فاصله ميان صادرات غيرنفتي و واردات در سال جاري کاهش يافته است که بخشي از آن نتيجه مديريت واردات است.
شجاعي ادغام وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني را داراي دستاوردهاي مثبتي دانست و گفت: در سال جاري راهبرد بخش صنعت و معدن کشور هم به مرحله خوبي رسيده است.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.