۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص پیگیری پرونده آشوب قم؛

حرف‌های نزده ازپرونده حادثه قم

موضوع در حال بررسی است و بعد از اعلام نتایج نهایی، حرف های بسیاری هست که باید زده شود. اما فعلا تا قبل از اعلام نتیجه نمی توان درباره جزئیات پیگیری های نمایندگان حرفی زد. .. به صرف حضور افراد مشترک نمی توان تصمیم درستی درباره این موضوع گرفت.اما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری های خاص خود را انجام می دهند و در پایان، در صورت صلاحدید مقامات ، متخلفین به مردم معرفی می شوند.
کد خبر : ۱۰۱۵۰۳
به گزارش صراط،واقعه تأثرآور قم که موجب اندوهگین شدن رهبر انقلاب و آحاد ملت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شد، رفته رفته چهره واقعی خود را نشان می‌دهد. پس از انتشار فیلم افراد حاضر در این رخداد و رابطه‌ی آنان با جریانی خاص، مصادیق و مسائل مهمی در این رابطه  آشکار شد.  در این خصوص دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو بر ضرورت برخورد قاطع با اخلالگران مراسم 22 بهمن قم تاکید کردند.
 
جمهوری اسلامی پاک تر از آن است که با مقامات آن این چنین برخورد شود
 
منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل و سرعین اظهار داشت: باید اقداماتی انجام شود که دیگر شاهد چنین حرکت هایی در کشور نباشیم چراکه جمهوری اسلامی پاک تر از آن است که عده ای بخواهند با مقامات آن چنین برخوردهایی انجام دهند.
 
این نماینده  مجلس شورای اسلامی در ادامه به سوابق چنین اقداماتی در کشور اشاره کرد و افزود: این دسته از اقدامات، ریشه دار است و در سنوات گذشته نیز شاهد تکرار آن بوده ایم. برهم زدن سخنرانی سید حسن خمینی و آقای واعظ طبسی نیز از این نوع اقدامات بود که پیش از این انجام گرفته بود.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ‌درباره انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران در مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت ، گفت: البته به صرف  حضور افراد مشترک نمی توان تصمیم درستی درباره این موضوع گرفت. هر چند این فیلم گویای برخی مسائل مهم است، اما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری های خاص خود را انجام می دهند و در پایان، در صورت صلاحدید مقامات رسمی کشور، متخلفین به مردم معرفی می شوند.  
 
نماینده مردم اردبیل و سرعین در بخش پایانی اظهارات خود با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب هم اقدام عاملان حادثه 22 بهمن قم را محکوم کردند، تصریح کرد: اقدام به برهم زدن مراسم مسئولین نظام از سوی همه محکوم است و بعد از پیگیری های کمیسیون امنیت ملی، نتیجه اعلام خواهد شد.  
 
کسانی که خود را ولایی می دانند اعلام برائت کنند
 
یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به سکوت برخی جریان های سیاسی درباره اقدامات عاملان حادثه 22 بهمن قم انتقاد کرد و گفت: کسانی که خود را ولایی می دانند و مدعی تبعیت از ولایت فقیه هستند، باید برائت و پشیمانی خود از اقدامات صورت گرفته را اعلام کنند.
 
محمد اسماعیلی همچنین عنوان کرد: وقتی رهبر انقلاب از این موضوع ناراحت می شوند، دیگر کسی نباید به خود اجازه سکوت بدهد. چنین اقداماتی از نظر همه محکوم است و مورد تایید هیچ کس نیست.
 
نماینده مردم زنجان نیز ‌درباره انتشار فیلم تطبیقی چهره اخلالگران در مراسم ۲۲ بهمن قم با افراد شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های بصیرت جبهه پایداری، توضیح داد: بنده این فیلم را به طورکامل مشاهده نکردم، اما موضوع در کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی است و بعد از اعلام نتایج نهایی، حرف های بسیاری هست که باید زده شود. اما فعلا تا قبل از اعلام نتیجه نمی توان درباره جزئیات پیگیری های نمایندگان حرفی زد.  
 
وی  با بیان اینکه مسببان اصلی حوادث تلخ قم باید از مقام معظم رهبری و ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: هر کس حرفی دارد باید از مجرای قانونی حرف خود را پیگیری کند. این حرکت مورد تایید هیچ کس نیست و هر کس که این کار را کرده باید با وی برخورد قاطع انجام شود.
منبع: فردا