۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷

آلبوم امیرکبیر را در باغ فین ورق بزنید

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برپایی نمایشگاه «زندگینامه امیرکبیر» در اتاق شاه‌نشین باغ فین تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۷۰۷
به گزارش صراط،حسین یزدان‌مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی ایستگاه راهنمای صوتی گردشگران در باغ فین این شهرستان اظهار داشت: در این ایستگاه گردشگران و میهمانان نوروزی با دریافت تلفن همراه در مجموعه باغ فین با درج کد هر قسمت از این بنای تاریخی می‌توانند، اطلاعات جامع و کامل آن را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور رفاه و آسایش حال گردشگران و معرفی ابنیه تاریخی کاشان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان، همچنین از برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در باغ فین خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت با استقبال گسترده گردشگران و میهمانان نوروزی روبرو شده است.

یزدان‌مهر به برپائی نمایشگاه «زندگی‌نامه امیرکبیر» در اتاق شاه‌نشین این باغ تاریخی نیز اشاره و عنوان کرد: در این نمایشگاه که تا پایان تعطیلات نوروز سال جاری ادامه دارد، بیش از 20 تابلو نقاشی و دست‌نوشته از زندگی‌نامه و تصاویر خانوادگی ناصرالدین شاه و امیرکبیر به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی و شناساندن جامع و کامل ابعاد زندگی امیرکبیر به گردشگران و  میهمانان نوروزی به ویژه کودکان و نوجوانان و یادآوری خاطرات گذشته به نسل جدید ذکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: در این نمایشگاه که با حضور راهنمایان گردشگری فعال است، میهمانان نوروزی می‌توانند، اطلاعات کامل زیباترین باغ تاریخی ایران زمین را دریافت کنند.
منبع: فارس