۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
داستان خودرو

چه کسی به نفع مصرف کننده قیمت را اصلاح می کند؟

با اعلام قیمتهای جدید خودرو که در آن عیدی خودروسازان به مردم نیز لحاظ شده بود، معلوم شد عیدی 4 میلیونی خودروسازان نصیب خریداران مورانوی 185 میلیون تومانی و تیانای 127 میلیونی تومانی ....
کد خبر : ۱۰۱۸۹۳
"صراط" - به رغم لغو مصوبه قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله ایی هنوز از اصلاح قیمتها و رعایت حال مصرف کنندگان خبری نیست.
اواخر دیماه بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: درصد تغییرات قیمتی برای خودروهای مختلف متفاوت خواهد بود.

محسن صالحی نیا در نشست خبری 27 دیماه خود با خبرنگاران با اشاره به دستور احمدی نژاد افزود: با توجه به اینکه خریدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذیرد، نظر رئیس جمهور این بود که ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، با انتشار این خبر بازار بسرعت واکنش نشان داد و قیمت انواع خودروی داخلی با جهشی خیره کننده هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد، بطوریکه ظرف چند روز بعد از انتشار این خبر، پرایدی که تا چند ماه پیش قیمتی کمتر از ده میلیون تومان داشت، به مرز بیست میلیون نزدیک شد و در برخی مدلها این مرز را هم درنوردید.

در همین کش و قوس، و در حالیکه قیمتهای تازه برق از سر خیلیها پرانده بود، بالاخره دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا 18 بهمن ماه قیمتهای جدید خود را در سامانه 124 ثبت کردند، قیمتهایی که نشان از افزایش چند میلیونی خودروهای پر تیراژ این دو شرکت داشت.

افزایش قیمت رسمی خودرو بر مبنای مصوبه دولت از یک سو و نبود عرضه کافی از سوی خودروسازان سبب شد تا قیمت بازاری خودرو بازهم بیشتر شود و البته انتقاد از این وضعیت و دلسوزی برای مصرف کننده نیز همه گیر شد تا جایی که احمدی نژاد که خودروسازان قیمتهای خود را بر اساس مصوبه دولت او افزایش داده بودند، نیز وارد میدان انتقاد شد و در یک برنامه زنده تلویزیونی با دفاعی جانانه از مصرف کننده و انتقادی سخت از خودرو سازان عبارت معروف خود را بر زبان آورد که "آخر پراید کیلویی چند؟"

احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصوبه ایی که پیش از این به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنای قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای قرار گرفته بود، گفت: من نمی‌دانم آن مصوبه چه بوده است؛ من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم.

تشر احمدی نژاد به خودرو سازان سبب شد تا از فردای مصاحبه زنده رییس جمهور همه تریبون داران از لزوم کاهش قیمت خودرو سخن بگویند و در این زمینه داد سخن دهند و در حالیکه انتظارات برای کاهش مناسب قیمت خودرو شکل گرفته بود و شورای رقابت در حال تهیه دستورالعملی در این خصوص بود، معاون اول احمدی نژاد در مراسم رونمایی از یک محصول جدید سایپا از خودرو سازان خواست قیمتهای خود را به عنوان عیدی به مردم در شب عید بین 500 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش دهند.

با اعلام قیمتهای جدید خودرو که در آن عیدی خودروسازان به مردم نیز لحاظ شده بود، معلوم شد عیدی 4 میلیونی خودروسازان نصیب خریداران مورانوی 185 میلیون تومانی و تیانای 127 میلیونی تومانی شده و خریداران این دو خودرو از این ببعد می توانند بترتیب با پرداخت 181 میلیون و 123 میلیون صاحب این دو خودرو شوند و البته بهره اقشار متوسط از این عیدی کاهش حداکثر 6 درصدی قیمت پراید بعد از افزایش چند میلیونی این خودرو بود.

در این گیر و دار و در روزهای پایانی سال 91، با انتشار نامه ایی از رییس مجلس به رییس جمهور مشخص شد اساسا مصوبه ایی که از ابتدا سرمنشا همه این نوسانات شده و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر دیماه آن را دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری خودرو توصیف کرده بود، مغایر قانون است وباید لغو شود.

و البته معلوم نیست حال که این مصوبه غیر قانونی لغو شده و در شرایطی که عیدی 500 هزار تومانی خودروسازان که با خواهش معاون اول احمدی نژاد نصیب مردم شد نیز نتوانست معضل قیمت خودرو را حل کند، تکلیف مصرف کنندگانی که طی یکی دو ماه اخیر مبالغ اضافه برای خرید خودرو پرداخت کرده اند چیست و چه کسی پاسخگوی آنهاست و خریدارانی که از مدتی قبل برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و موعد تحویل خودروی آنها نزدیک است، بر اساس کدام قیمت باید خودروی خود را تحویل بگیرند و در شرایطی که بتدریج همه امور کشور رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است آیا اساسا اراده ایی برای حل این مشکل وجود دارد؟
 

نظرات بینندگان
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۴۴
۱
قیمت ها باید کاهش پیدا کند البته چند میلیونی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
داداش من اینا همش سیا بازیه توی این مملکت چی گرون نشده تا خودرو ثابت بمون از خمیر دندان گرفته تا لبنیات از خونه گرفته تا گوشت و مرغ و ...
شماها اگه راست میگید جلو گرونی بقیه چیزها رو بگیرید خودرو پیشکش
12بهمن 57
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۲۴
۱
وقتی رفیقمون خبر نداره میخوای ما خبر داشته باشیم - اصلا به نظر شما مصرف کننده ی بنده ی خدا کجایکاره ؟
عباس جباری فرزامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱
۱
باسلام وعرض تبریک سال نوخدمت مردم شریف وولایت مدارایران اسلامی وشماکارکنان پایگاه خبری صراط بنده یکی ازآزادگان وجانبازان وبازنشستگان سپاه هستم که در15مردادسال گذشته یک خودروبنام ام وی ام 530 ازطریق شرکت ساتا متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح باتحویل یکماهه ثبت نام وچون تحویل خودروبه تاخیرافتادوخودروگران شدازتحویل آن بخاطرگرانی سرباززدندوبعدازچهارماه پولمان راعودت بدون سودوحتی چهارصدهزارتومان هم پولمان راندادندوبنده بخاطرتوان مالی درمورخه 15آبانماه یک خودروبنام پژوپارس سال باقیمت روزهمان 22.970باسه ودیعه ای ثبت نام کردم وحتی یک نامه هم برای زودواریزکردن وزودترازموعدتحویل گرفتن ازطریق بنیادشهیدبه شرکت ارائه دادم ولی ترتیب اثرندادندودردعوتنامه سومم قیمت روزلحاظ نموده اندودرجایی که همین خودرورابه کشورعراق باقیمت 13 میلیون صادرودولت عراق این خودرورابی کیفیت اعلام وازخریدآن صرفه نظرمیکنندپس چراهمین خودروراکه مدیران خودروسازی اعلام میکنندضررمیکنیم باقیمت 29.300بمامیفروشندومن دردوموردخریدم متضرروبایدباقیمت گرانی وگزاف خریداری نمایم آیااین عدالت است ودرحال حاضربجزع قیمت ثبت نامی بایدبنده هفت میلیون اضافه ازکجابیآورم تاواریزکنم الباقی رادرصورتی که دعوتنامه بنده درمورخ 22اسفندبدستم رسیدشوکه شدم وتابحال نداشتم الباقی راواریزنمایم خواهشمندم این مطلب رادرتیترتان لحاظ کنیدکه بنده دردوموردخریدخودروموردظلم واقع شده ام وکسی جوابگوی بنده نیست ونشده است باتشکرشماره تماس 09188119427
فداييان رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۳۰
۰
چرا عاملان گراني خودرو به راحتي پشت ميز خود نشسته اند؟؟؟ اگر خودمختار هستند كه هيچ ولي اگه تابع قانون هستند چرا بركنار ني شوند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۳۴
۰
چرا ما حق نداریم ماشینهای با کیفیت خارجی و با قیمتی که در کل جهان به فروش میرود داشته باشیم ؟ تا کی باید این کارخانه های خودرو سازی از نبود رقابت با خودروسازان خارجی لذت ببرند و با خودروهای درپیتی که تحویل ملت میدن جاده هارو خونین میکنن .
خیانت از این بالاتر داریم !؟
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۹
۰
فقط حرف میزنن.پس کی عمل میکنن.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۷
۰
پولی که 9 ماه پیش خودروساز .. از مردم گرفت را چکار کرده است؟؟!! آیا این سوال مغرضانه ای است؟! آیا غیر علمی است؟ آیا زیاده خواهی ماست؟ ما بیش از 70 درصد قیمت روز خودرو را با وعده های .. آنها درباره قیمت تمام شده و ملی بودن و ... به جیب خودروساز ریخته ایم و اکنون فقط بهانه می شنویم!!!
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۸
۱
همیشه ما از دولت و کشور حمایت کردیم.یبار,فقط یبارم دولتاز ما مردم شیعه حمایت کنه.تا کی باید ظلم و ستم تحمل کنیم,چرا مراجع تقلید سکوت کردند.پس کی باید از ما مردم شیعه حمایت کنه.
ایراندووووست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۵
۱
اگه چند وقت خرید خودروهای فکستنی رو تحریم کنیم اونوقته که التماسمون هم میکنن.....
تا این همه تقاضا وجود داره معلومه که ناز میکنن!
امیر حامی دکتر لنکرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۸
۴
این افزایش قیمتها و گرانی ها هم یک توطئه هست از طرف جریان انحرافی برای متشنج کردن جامعه خودشان چیزها را گزان میکن بعد خودشان انها را دوباره پایین میارن تا یک نوع تبلیغات برای انتخابات درست کنن این یک بازی کثیف سیاسی دیگر است از طرف جریان انحرافی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۵
۰
مصرف کننده کیلوئی چند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
دوستان عزیز اگر چه سازمان حمایت در موضوع خودرو به حقوق مصرف کنندگان اهمیتی نمیدهد اما در مورد زیر بسیار حساس و پیگیر است...


اگر پوشک کودکانتان را گران تر از قیمت واقعی خریدید با ۱۲۴تماس بگیرید
مشکلات مردم - معمولا داشتن فرزند برای هر زوجی یک تجربه شیرین ولذت بخشی است

اما بزرگ کردن یک بچه مشکلات خاص خود را دارد از تهیه شیر وپوشک گرفته تا خرید کیف وکتاب برای مدرسه و...مدتی است که بسیاری از مادران از گرانی قیمت پوشک برای ما می نویسند برای مثال سارا برای ما در این مورد نوشته:روز به روز قیمت پوشک بالا می رود وکسی هم پاسخگو نیست لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
واما پورسان مدیر کل روابط عمومی وزارت صنعت معدن وتجارت در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:قیمت همه کالاها روی آن ها درج شده است وکسی نباید بالاتر از قیمت درج شده جنسی را خریداری کند واگر فردی نسبت به این موضوع اعتراض دارد می تواند با شماره124تماس بگیرید وفروشگاه خاطی را معرفی کند ومردم مطمئن باشند که با گران فروشان برخورد جدی خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بدبختی اونجاس که همین قیمت درج شده هم خیلی بالاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۷
۱
اینجانب در آبان ماه 91 طرح عید غدیر ایران خودرو اقدام به پیش خرید خودروی تندر 90 E2 با تاریخ تحویل 29 اسفند ماه 91 نموده¬ام. قیمت مصوب این خودرو در مهر ماه 91، 21 ملیون و 50 هزار تومان بوده است. در اواخر بهمن ماه بحث¬هایی در مورد افزایش ناگهانی قیمت خودرو صورت گرفت و خودروسازان به صورت سرخود قیمت¬هایی نجومی برای خودروها پیشنهاد دادند. من جمله برای خودروی بنده قیمت 36 ملیون تومان که البته پس از سخنان آقای رحیمی معاون اول رییس جمهور به 35 ملیون و 50 هزار تومان کاهش یافت. یعنی اشخاصی که خودروی آنها تحویلی اسفند 91 است باید 14 ملیون تومان بیشتر از اشخاصی که تحویل دی و بهمن ماه است بپردازند!
نظر به نامه¬ی مورخه 21/12/91 جناب آقای علی لاریجانی ریاست محترم قوه¬ی مقننه در مورد قیمت¬گذاری خودرو، اختیارات این قیمت¬گذاری به شورای رقابت تفویض شده و لذا قیمت¬های پیشنهادی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ملغی الاثر است. فلذا برای اینجانب که خودروی تحویلی 29 اسفند ماه 91 داشته¬ام، قیمت مصوب روز همان قیمت مهر ماه 91 خواهد بود. چرا که قیمت¬های افزایش یافته¬ی جدید توسط ریاست محترم قوه و شورای رقابت وتو شده است و شورای رقابت هم تا پایان سال 91 به اجماع در مورد قیمت خودرو دست نیافته¬اند.
مع هذا شرکت ایران خودرو در اقدامی پیش¬دستانه بر شورای رقابت دعوتنامه¬های خودروهای تحویلی اسفند ماه را با قیمت¬های جدید پیشنهادی خودروسازان و سازمان حمایت صادر کرده و ما را تحت
فشار قرار داده که نهایتاً باید تا 20 فروردین ماه 92 مبلغ الباقی خودرو پرداخت گردیده و در غیر این صورت به منزله¬ی انصراف خواهد بود. اینجانب بدین وسیله ضمن اعلام شکایت از شرکت ایران خودرو... از جنابعالی درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم.
تاکید می¬نمایم اشخاصی که همانند بنده دقیقاً در همان روز و همان ساعت خودرو ثبت¬نام نموده و تحویلی دی یا بهمن ماه بوده¬اند خودروی خود را با قیمت¬های مهر ماه تحویل گرفته¬اند، یعنی قریب 14 ملیون تومان ارزان¬تر از قیمتی که در دعوتنامه¬ی بنده ذکر شده است. کجای این کار شرعی و قانونی است؟
از جنابعالی خواهشمندم در مورد اشخاصی که پیش از افزایش قیمت¬ها وجه عمده¬ی خودرو را چندین ماه در اختیار کارخانه¬ی ایران خودرو قرار داده بوده¬اند، با قیمت¬های قبلی تسویه حساب شود. گو این که اگر بنا بر عمل به قانون و قرارداد هم باشد، نظر به این که قیمت¬های تجاری خودروسازان توسط مجلس رد شده است و قیمت جدیدی هم تا تاریخ 29 اسفند ماه 91 استخراج نشده، فلذا قیمت روز همان قیمت مهر ماه 91 خواهد بود.
به امید اینکه پیگیری شما در این موضوع –که مشکلی برای بسیاری از اشخاص در سرتاسر ایران اسلامی است- گامی در جهت ایجاد احساس آرامش و ثبات در جامعه باشد که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در تبریز مورد تاکید معظّم له هم قرار گرفت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۷
۰
با عرض سلام و احترام
به استحضار میرساند نظر به نامه ی مورخه 91/12/21 جناب آقای علی لاریجانی
ریاست محترم قوه ی مقننه در مورد قیمت گذاری خودرو، اختیارات این
قیمتگذاری به شورای رقابت تفویض شده و لذا قیمتهای پیشنهادی سازمان حمایت
از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ملغی الاثر است. فلذا برای اینجانب که
خودروی تحویلی 29 اسفند ماه 91 داشته ام قیمت مصوب روز همان قیمت مهر ماه
91 خواهد بود. مع هذا شرکت ایران خودرو در اقدامی پیش دستانه بر شورای
رقابت دعوتنامه های خودروهای تحویلی اسفند ماه را با قیمت های جدید
پیشنهادی خودروسازان و سازمان حمایت صادر کرده و ما را تحت فشار قرار
داده که نهایتا باید تا 20 فروردین ماه 92 مبلغ الباقی خودرو پرداخت
گردیده و در غیر این صورت به منزله ی انصراف خواهد بود.
اینجانب بدین وسیله ضمن اعلام شکایت از شرکت ایران خودرو ب.... مشتریانی که چندین ماه (از آبان ماه) وجه
عمده ی خودرو را در اختیار این شرکت قرار داده بوده اند، از جنابعالی
درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم.
به امید اینکه این کار گامی در جهت ایجاد احساس آرامش و ثبات در جامعه
باشد که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در تبریز مورد تاکید معظم له
هم قرار گرفت.
با تشکر و احترام
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۲۳
۱
بنام خدا سلام لعن و نفرین من و خانواده من و امثال من نثار کسانی که با گران کردن خودرو باعث شدند نتوانم با مبلغ وامی که گرفته بودم وسیله ای برای راحتی خانواده ام تهیه کنم .شب و روز ی نیست که این افراد مورد لعن امثال بنده قرار نگیرند.انشالله در قیامت ودر پل صراط حقمان را از این افراد که خود ببهترین ماشین ها را دارند ..خواهیم گرفت.
فداييان رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عباس جان لعن و نفرین شما به اشخاصي كه اين افراد را سر كار اوردند...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۱۲
۰
ای کاش پراید تا برچ شش ارزون بشه چون ثبت نام کردم!
فداييان رهبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محمد جان اگه اشتباهي كه مردم در سال 88 مرتكب نمي شدند الان شاهد قيمت 7 ميليوني پراید و قيمت پايين ساير كالاها بوديم...


صراط خواهشا انتشار كن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
۵
۳
واقعا باهوشید که فکر می کنید بالا رفتن قیمت خودرو و هر چیز دیگه تقصیر اشخاص خاصی است! مشکل مملکت بی توجهی به اصول علم اقتصاد و کشورهای دیگر و نتیجتا بالاترین تورم در میان 150 کشور دنیاس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
واقعا متاسفم که در طرح پیش فروش آبان ماه ایران خودرو تندر 90 تحویلی اسفند را ثبت نام کردم
آن زمان در بازار آزاد قیمت 24 ملیون بود و قیمت کارخانه 21 ملیون
حالا بعد از کلی پیگیری و منت سر ما گذاشتن میخواهند نهایتا 3 یا 4 ملیون از 36 ملیون را کم کنند
واقعا باید به شرکت ایران خودرو برای این مشتری مداری تبریک گفت
فتح الهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۵
۰
شرم وحیا چیز خوبی است!اینهمه سایت در مورد قیمت خودرو صدها مطلب نوشتند اما دریغ از قیمت ارزاق کمر شکن وبیچارگی مردم. ساده بنویسید وهمه چیز را سیاسی نکنید انسان حالش بهم میخورد این اخبار سمت وسویی را می بیند کی بخاطر خدا وبرای دل مردم مینویسند این سایتهای سیاست زده؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
متاسفانه یکی از راههای توجه به موضوعات، سیاسی شدن آنهاست بلکه توجهی جلب کنند و چند ریال به سود مردم شود
masudiranmehr10
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
اگه جرئت دارن يه نظر سنجي از رضايت مردم از خودرو سازا بگيرن
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
من در حالی آذرماه برای خرید ام وی ام ایکس 33 ثبت نام کردم که 29 ملیون و 100هزار تومان ریختم که خودرو را سه ماهه تحویل بگیرم آن زمان قیمت کارخانه خودرو42 ملیون و 640 هزار تومان و قیمت آزاد آن 48 ملیون بود بعد یکباره قیمت بهمن ماه 63 ملیون شد و وقتی اعتراض کردم قیمت خودروی آزاد هم در زمان ثبت نام ما 48 ملیون بود خدمات فروش مدیران خودرو به من اعلام کرد به ما چه؟می خواستید آزاد خرید کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
اینا ...الانم هر قولی به مردم میدن دارن مردم رو سرگرم میکنن.مطمئن باش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
کسانی که دشمن ملتند و به ضرر آنها عمل می کنند. لعنت الله علیهم جمیعأ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
خداازتون نگذره دولتیها که اینقدر باروح روان مردم بازی می کنید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
چرا نظر من را انعکاس نمی دهید اینجوری اطلاع رسانی شما؟با سلام آذری ها ضرب المثلی دارند با این مضمون که چشمه برای چشمه بودن باید آب داشته باشد حالا شما با آفتابه آ ب بریز روی تخته سنگی و بگو اینجا چشمه است.وضعیت صنعت خودرو سازی در کشور ما شده حکایت چشمه بی آب و مسئولین مدام دارند با آفتابه برای این چشمه آب می آورند یکی مصاحبه می کند و از محاسن صنعت خودرو و ...صحبت می کند اون یکی آقای نعمت بخش هر وقت تلویزیون اخبار می گه ایشان هم یه جمله می گه صرف نمی کنه باید قیمت ها را ببریم بالا و قیمت های ارزی دلار آزاد،دلار مبادله ای و یورو و... خلاصه کلی از این حرف و حدیث ها ولی واقعیت اینه که صنعت خودروسازی تو کشور ما همزمان با کشور کره شروع شده و اونا کجا هستند و ما کجا؟خودروهای کره ای به همه جای دنیا صادر می شوند و کلی سود آوری و اشتغال زایی و ... و در کشور ما،مرزها را بسته ایم و تعرفه واردات خودرو را رسانده ایم به 120% و به هر کسی اجازه وارد کردن خودرو نمی دهند مگر نور چشمی ها و خلاصه .. می خواهند جلو پنجره و سپر و داشبورد پرایدی که 15 سال پیش دیگران طراحی کرده اند را تغییر شکل بدهند و با مدل های مثل sx و lx و ا..به مردم ..ایران بفروشند آخه خداوکیلی پراید امروزی کیفیت پراید های کره ای 15 سال پیش را داره آیا پژو ساخت کشور عزیز ما با پژوی 20 سال پیش فرانسه یکی است آیا اونها هم آتیش می گرفتند.چند روز پیش یکی از دوستانم پرشیا خریده بود دیدم شاسی قفل درهاش شبیه شاسی قفل نیسان وانت 30سال پیش همسایمونه که تو دوره بچه گی با سیم مفتول درش را باز می کردیم و هلش می دادیم می بردیم سر کوچه ،خلاصه کنم علاوه بر آمار کشته ها و مصدومین و مجروحین و معلولین ناشی از آتش سوزی و تصادف این خودروهای بی کیفیت بایستی به تبعات ناشی از این مرگ و میرها در اجتماع و پیامدهای اقتصادی و فرهنگی در آن جامعه هم نگاهی بیاندازیم ارمغان صنعت خودرو سازی کشور ما آلودگی هوا ناشی از خودروهای بی کیفیت،مصرف بیش از اندازه سوخت،محرومیت قشر ضعیف و متوسط جامعه از خرید خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت و کم مصرف خارجی،ایجاد مشکلات اقتصادی برای خریداران و مصرف کنندگان خودروهای داخلی به دلیل ضعف مدیریت و ناکارآمدی مدیران در تامین قطعات با قیمت مناسب،هجمه سنگین افکار عمومی بر حاکمیت به دلیل مشکلات این صنعت و گلایه و درخواست های خارج از عرف مدیران خودروساز از دولتمردان و ... . به نظر من اگر دولت مدیران لایق و توانمندی برای اداره صنعت خودرو ندارد بهترین کار این است که تعرفه واردات خودروهای زیر1800 سی سی را برداشته و شرایط را به گونه ای فراهم سازد تا مردم از این شرایط رهایی یافته و خودروسازها اگر توانایی رقابت داشتند باقی می مانند و اگر نداشتند مدیران محترم این صنعت بروند دنبال مدیریتهای دیگر البته از دولتمردانی که می خواهند دنیا را اداره کنند عذز خواهی میکنم که دارم نظرم را درباره این صنعت که توش گیر کرده اند عرض کردم.
mahmood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
این پولی که ما برای پراید اشغالی میدیم
خارجی ها برای بنز و بی ام و میدن
واقعا خنده داره
اصلا یکی به من بگه طراح پراید کیه؟
میخوام خفش کنم