اواخر دیماه بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادلهای در قیمتگذاری خودرو خبر داد و گفت: درصد تغییرات قیمتی برای خودروهای مختلف متفاوت خواهد بود.
محسن صالحی نیا در نشست خبری 27 دیماه خود با خبرنگاران با اشاره به دستور احمدی نژاد افزود: با توجه به اینکه خریدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذیرد، نظر رئیس جمهور این بود که ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.
به گزارش گروه اقتصادی صراط، با انتشار این خبر بازار بسرعت واکنش نشان داد و قیمت انواع خودروی داخلی با جهشی خیره کننده هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد، بطوریکه ظرف چند روز بعد از انتشار این خبر، پرایدی که تا چند ماه پیش قیمتی کمتر از ده میلیون تومان داشت، به مرز بیست میلیون نزدیک شد و در برخی مدلها این مرز را هم درنوردید.
در همین کش و قوس، و در حالیکه قیمتهای تازه برق از سر خیلیها پرانده بود، بالاخره دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا 18 بهمن ماه قیمتهای جدید خود را در سامانه 124 ثبت کردند، قیمتهایی که نشان از افزایش چند میلیونی خودروهای پر تیراژ این دو شرکت داشت.
افزایش قیمت رسمی خودرو بر مبنای مصوبه دولت از یک سو و نبود عرضه کافی از سوی خودروسازان سبب شد تا قیمت بازاری خودرو بازهم بیشتر شود و البته انتقاد از این وضعیت و دلسوزی برای مصرف کننده نیز همه گیر شد تا جایی که احمدی نژاد که خودروسازان قیمتهای خود را بر اساس مصوبه دولت او افزایش داده بودند، نیز وارد میدان انتقاد شد و در یک برنامه زنده تلویزیونی با دفاعی جانانه از مصرف کننده و انتقادی سخت از خودرو سازان عبارت معروف خود را بر زبان آورد که "آخر پراید کیلویی چند؟"
احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصوبه ایی که پیش از این به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنای قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادلهای قرار گرفته بود، گفت: من نمیدانم آن مصوبه چه بوده است؛ من نمیخواهم سر کسی را شیره بمالم.
تشر احمدی نژاد به خودرو سازان سبب شد تا از فردای مصاحبه زنده رییس جمهور همه تریبون داران از لزوم کاهش قیمت خودرو سخن بگویند و در این زمینه داد سخن دهند و در حالیکه انتظارات برای کاهش مناسب قیمت خودرو شکل گرفته بود و شورای رقابت در حال تهیه دستورالعملی در این خصوص بود، معاون اول احمدی نژاد در مراسم رونمایی از یک محصول جدید سایپا از خودرو سازان خواست قیمتهای خود را به عنوان عیدی به مردم در شب عید بین 500 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش دهند.
با اعلام قیمتهای جدید خودرو که در آن عیدی خودروسازان به مردم نیز لحاظ شده بود، معلوم شد عیدی 4 میلیونی خودروسازان نصیب خریداران مورانوی 185 میلیون تومانی و تیانای 127 میلیونی تومانی شده و خریداران این دو خودرو از این ببعد می توانند بترتیب با پرداخت 181 میلیون و 123 میلیون صاحب این دو خودرو شوند و البته بهره اقشار متوسط از این عیدی کاهش حداکثر 6 درصدی قیمت پراید بعد از افزایش چند میلیونی این خودرو بود.
در این گیر و دار و در روزهای پایانی سال 91، با انتشار نامه ایی از رییس مجلس به رییس جمهور مشخص شد اساسا مصوبه ایی که از ابتدا سرمنشا همه این نوسانات شده و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر دیماه آن را دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادلهای در قیمتگذاری خودرو توصیف کرده بود، مغایر قانون است وباید لغو شود.
و البته معلوم نیست حال که این مصوبه غیر قانونی لغو شده و در شرایطی که عیدی 500 هزار تومانی خودروسازان که با خواهش معاون اول احمدی نژاد نصیب مردم شد نیز نتوانست معضل قیمت خودرو را حل کند، تکلیف مصرف کنندگانی که طی یکی دو ماه اخیر مبالغ اضافه برای خرید خودرو پرداخت کرده اند چیست و چه کسی پاسخگوی آنهاست و خریدارانی که از مدتی قبل برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و موعد تحویل خودروی آنها نزدیک است، بر اساس کدام قیمت باید خودروی خود را تحویل بگیرند و در شرایطی که بتدریج همه امور کشور رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است آیا اساسا اراده ایی برای حل این مشکل وجود دارد؟
محسن صالحی نیا در نشست خبری 27 دیماه خود با خبرنگاران با اشاره به دستور احمدی نژاد افزود: با توجه به اینکه خریدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذیرد، نظر رئیس جمهور این بود که ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.
به گزارش گروه اقتصادی صراط، با انتشار این خبر بازار بسرعت واکنش نشان داد و قیمت انواع خودروی داخلی با جهشی خیره کننده هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد، بطوریکه ظرف چند روز بعد از انتشار این خبر، پرایدی که تا چند ماه پیش قیمتی کمتر از ده میلیون تومان داشت، به مرز بیست میلیون نزدیک شد و در برخی مدلها این مرز را هم درنوردید.
در همین کش و قوس، و در حالیکه قیمتهای تازه برق از سر خیلیها پرانده بود، بالاخره دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا 18 بهمن ماه قیمتهای جدید خود را در سامانه 124 ثبت کردند، قیمتهایی که نشان از افزایش چند میلیونی خودروهای پر تیراژ این دو شرکت داشت.
افزایش قیمت رسمی خودرو بر مبنای مصوبه دولت از یک سو و نبود عرضه کافی از سوی خودروسازان سبب شد تا قیمت بازاری خودرو بازهم بیشتر شود و البته انتقاد از این وضعیت و دلسوزی برای مصرف کننده نیز همه گیر شد تا جایی که احمدی نژاد که خودروسازان قیمتهای خود را بر اساس مصوبه دولت او افزایش داده بودند، نیز وارد میدان انتقاد شد و در یک برنامه زنده تلویزیونی با دفاعی جانانه از مصرف کننده و انتقادی سخت از خودرو سازان عبارت معروف خود را بر زبان آورد که "آخر پراید کیلویی چند؟"
احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصوبه ایی که پیش از این به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنای قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادلهای قرار گرفته بود، گفت: من نمیدانم آن مصوبه چه بوده است؛ من نمیخواهم سر کسی را شیره بمالم.
تشر احمدی نژاد به خودرو سازان سبب شد تا از فردای مصاحبه زنده رییس جمهور همه تریبون داران از لزوم کاهش قیمت خودرو سخن بگویند و در این زمینه داد سخن دهند و در حالیکه انتظارات برای کاهش مناسب قیمت خودرو شکل گرفته بود و شورای رقابت در حال تهیه دستورالعملی در این خصوص بود، معاون اول احمدی نژاد در مراسم رونمایی از یک محصول جدید سایپا از خودرو سازان خواست قیمتهای خود را به عنوان عیدی به مردم در شب عید بین 500 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش دهند.
با اعلام قیمتهای جدید خودرو که در آن عیدی خودروسازان به مردم نیز لحاظ شده بود، معلوم شد عیدی 4 میلیونی خودروسازان نصیب خریداران مورانوی 185 میلیون تومانی و تیانای 127 میلیونی تومانی شده و خریداران این دو خودرو از این ببعد می توانند بترتیب با پرداخت 181 میلیون و 123 میلیون صاحب این دو خودرو شوند و البته بهره اقشار متوسط از این عیدی کاهش حداکثر 6 درصدی قیمت پراید بعد از افزایش چند میلیونی این خودرو بود.
در این گیر و دار و در روزهای پایانی سال 91، با انتشار نامه ایی از رییس مجلس به رییس جمهور مشخص شد اساسا مصوبه ایی که از ابتدا سرمنشا همه این نوسانات شده و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر دیماه آن را دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادلهای در قیمتگذاری خودرو توصیف کرده بود، مغایر قانون است وباید لغو شود.
و البته معلوم نیست حال که این مصوبه غیر قانونی لغو شده و در شرایطی که عیدی 500 هزار تومانی خودروسازان که با خواهش معاون اول احمدی نژاد نصیب مردم شد نیز نتوانست معضل قیمت خودرو را حل کند، تکلیف مصرف کنندگانی که طی یکی دو ماه اخیر مبالغ اضافه برای خرید خودرو پرداخت کرده اند چیست و چه کسی پاسخگوی آنهاست و خریدارانی که از مدتی قبل برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و موعد تحویل خودروی آنها نزدیک است، بر اساس کدام قیمت باید خودروی خود را تحویل بگیرند و در شرایطی که بتدریج همه امور کشور رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است آیا اساسا اراده ایی برای حل این مشکل وجود دارد؟
شماها اگه راست میگید جلو گرونی بقیه چیزها رو بگیرید خودرو پیشکش
خیانت از این بالاتر داریم !؟
تا این همه تقاضا وجود داره معلومه که ناز میکنن!
اگر پوشک کودکانتان را گران تر از قیمت واقعی خریدید با ۱۲۴تماس بگیرید
مشکلات مردم - معمولا داشتن فرزند برای هر زوجی یک تجربه شیرین ولذت بخشی است
اما بزرگ کردن یک بچه مشکلات خاص خود را دارد از تهیه شیر وپوشک گرفته تا خرید کیف وکتاب برای مدرسه و...مدتی است که بسیاری از مادران از گرانی قیمت پوشک برای ما می نویسند برای مثال سارا برای ما در این مورد نوشته:روز به روز قیمت پوشک بالا می رود وکسی هم پاسخگو نیست لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
واما پورسان مدیر کل روابط عمومی وزارت صنعت معدن وتجارت در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:قیمت همه کالاها روی آن ها درج شده است وکسی نباید بالاتر از قیمت درج شده جنسی را خریداری کند واگر فردی نسبت به این موضوع اعتراض دارد می تواند با شماره124تماس بگیرید وفروشگاه خاطی را معرفی کند ومردم مطمئن باشند که با گران فروشان برخورد جدی خواهد شد.
نظر به نامه¬ی مورخه 21/12/91 جناب آقای علی لاریجانی ریاست محترم قوه¬ی مقننه در مورد قیمت¬گذاری خودرو، اختیارات این قیمت¬گذاری به شورای رقابت تفویض شده و لذا قیمت¬های پیشنهادی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ملغی الاثر است. فلذا برای اینجانب که خودروی تحویلی 29 اسفند ماه 91 داشته¬ام، قیمت مصوب روز همان قیمت مهر ماه 91 خواهد بود. چرا که قیمت¬های افزایش یافته¬ی جدید توسط ریاست محترم قوه و شورای رقابت وتو شده است و شورای رقابت هم تا پایان سال 91 به اجماع در مورد قیمت خودرو دست نیافته¬اند.
مع هذا شرکت ایران خودرو در اقدامی پیش¬دستانه بر شورای رقابت دعوتنامه¬های خودروهای تحویلی اسفند ماه را با قیمت¬های جدید پیشنهادی خودروسازان و سازمان حمایت صادر کرده و ما را تحت
فشار قرار داده که نهایتاً باید تا 20 فروردین ماه 92 مبلغ الباقی خودرو پرداخت گردیده و در غیر این صورت به منزله¬ی انصراف خواهد بود. اینجانب بدین وسیله ضمن اعلام شکایت از شرکت ایران خودرو... از جنابعالی درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم.
تاکید می¬نمایم اشخاصی که همانند بنده دقیقاً در همان روز و همان ساعت خودرو ثبت¬نام نموده و تحویلی دی یا بهمن ماه بوده¬اند خودروی خود را با قیمت¬های مهر ماه تحویل گرفته¬اند، یعنی قریب 14 ملیون تومان ارزان¬تر از قیمتی که در دعوتنامه¬ی بنده ذکر شده است. کجای این کار شرعی و قانونی است؟
از جنابعالی خواهشمندم در مورد اشخاصی که پیش از افزایش قیمت¬ها وجه عمده¬ی خودرو را چندین ماه در اختیار کارخانه¬ی ایران خودرو قرار داده بوده¬اند، با قیمت¬های قبلی تسویه حساب شود. گو این که اگر بنا بر عمل به قانون و قرارداد هم باشد، نظر به این که قیمت¬های تجاری خودروسازان توسط مجلس رد شده است و قیمت جدیدی هم تا تاریخ 29 اسفند ماه 91 استخراج نشده، فلذا قیمت روز همان قیمت مهر ماه 91 خواهد بود.
به امید اینکه پیگیری شما در این موضوع –که مشکلی برای بسیاری از اشخاص در سرتاسر ایران اسلامی است- گامی در جهت ایجاد احساس آرامش و ثبات در جامعه باشد که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در تبریز مورد تاکید معظّم له هم قرار گرفت.
به استحضار میرساند نظر به نامه ی مورخه 91/12/21 جناب آقای علی لاریجانی
ریاست محترم قوه ی مقننه در مورد قیمت گذاری خودرو، اختیارات این
قیمتگذاری به شورای رقابت تفویض شده و لذا قیمتهای پیشنهادی سازمان حمایت
از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ملغی الاثر است. فلذا برای اینجانب که
خودروی تحویلی 29 اسفند ماه 91 داشته ام قیمت مصوب روز همان قیمت مهر ماه
91 خواهد بود. مع هذا شرکت ایران خودرو در اقدامی پیش دستانه بر شورای
رقابت دعوتنامه های خودروهای تحویلی اسفند ماه را با قیمت های جدید
پیشنهادی خودروسازان و سازمان حمایت صادر کرده و ما را تحت فشار قرار
داده که نهایتا باید تا 20 فروردین ماه 92 مبلغ الباقی خودرو پرداخت
گردیده و در غیر این صورت به منزله ی انصراف خواهد بود.
اینجانب بدین وسیله ضمن اعلام شکایت از شرکت ایران خودرو ب.... مشتریانی که چندین ماه (از آبان ماه) وجه
عمده ی خودرو را در اختیار این شرکت قرار داده بوده اند، از جنابعالی
درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم.
به امید اینکه این کار گامی در جهت ایجاد احساس آرامش و ثبات در جامعه
باشد که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در تبریز مورد تاکید معظم له
هم قرار گرفت.
با تشکر و احترام
صراط خواهشا انتشار كن.
آن زمان در بازار آزاد قیمت 24 ملیون بود و قیمت کارخانه 21 ملیون
حالا بعد از کلی پیگیری و منت سر ما گذاشتن میخواهند نهایتا 3 یا 4 ملیون از 36 ملیون را کم کنند
واقعا باید به شرکت ایران خودرو برای این مشتری مداری تبریک گفت
خارجی ها برای بنز و بی ام و میدن
واقعا خنده داره
اصلا یکی به من بگه طراح پراید کیه؟
میخوام خفش کنم