۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
حواشي جنجالي سينماي ايران در مرداد ماه91

دعوا بر سر كلاه قرمزي و بچه ننه

دعواي حوزه هنري و شوراي صنفي بر سر اكران فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" از رويدادهاي مهم سينماي ايران در مرداد ماه بود.
کد خبر : ۱۰۲۰۴۷
به گزارش صراط، رويدادهايي رادر مرداد ماه سال 91 درعرصه سينما شاهد بوديم كه از آن ها مي توان به بستري شدن "ناديا دلدار گلچين" بازيگر سينما و تلويزيون كه بدليل عفونت كليه در دوم مرداد در بيمارستان بستري شد و همچنين اين هنرمند از بي مهري هنرمندان نيز اظهار گلايه كرد.
در اين ميان "حبيب كاوش" سخنگوي شوراي صنفي نمايش بدليل پافشاري حوزه هنري بر مواضع خود اعلام كرد فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" به كارگرداني "ايرج طهماسب" در اهداف و شاخصه هاي حوزه هنري نمي گنجد و به همين دليل از اكران آن در سينماهاي حوزه جلوگيري كرد.
همچنين، "حبيب كاوش" سخنگوي شوراي صنفي نمايش با اعلام اين خبر كه مجوز اكران "توومن" را به سينما آزادي نمي دهيم چرا كه برنامه آينده خود را به شوراي صنفي اعلام نكرده است.
هفتم مرداد ماه پيش توليد فيلم ميلياردي و جنجالي "لاله" آغاز شد.
"بيژن نوباوه" عضو كميسيون فرهنگي مجلس اعلام كرد اگر وزارت ارشاد به نظر كميسيون فرهنگي در رابطه با ساخت پروژه لاله توجه نكند مجموعه وزارت ارشاد را زير سؤال مي بريم.
همچنين، "جواد شمقدري" (رئيس سازمان سينمايي) نيز "سيد عليرضا سجادپور" را به عنوان معاون امور فعاليت هاي سينمايي سمعي بصري و "جليل عرفان منش" را به عنوان معاون امور آثار سينمايي و سمعي – بصري و همچنين "سعيد رجبي فروتن" را به عنوان مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي و امور بين المللي منصوب كرد.
در 16 ماه "ناديا دلدار گلچين" بازيگر سينما و تلويزيوني كه بدليل بيماري در بيمارستان بستري بود به كما رفت.
شوراي صنفي درپي ادامه اختلافات خود با حوزه هنري اعلام كرد مجوز اكران "فيلم كلاه قرمزي و بچه ننه" را به حوزه هنري نمي دهيم.
از رويدادهاي ديگر اين بود كه درپي حمايت از مردم زلزله زده آذربايجان شرقي، پرويز پرستويي از مسئولان و هنرمندان خواست تا در اين عزم ملي شركت كنند.
و همچنين "كلاه قرمزي و بچه ننه" با فروش بالاي خود ركود اكران و فروش را شكست.
گزارش از: سميه مرداني