۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
گذر احزاب از آذر ماه سال 1391/

کانديداتوري مشايي اولويت اصلي دولت

اهم اخبار احزاب و تشکل‌ها در "آذر ماه سال 1391 " شامل برگزاري جلسات و همايش‌هاي انتخاباتي فعالان اين عرصه و پرداختن به مباحث انتخاباتي سال 92 مي‌شود.
کد خبر : ۱۰۲۰۹۱
به گزارش صراط، اهم اخبار احزاب و تشکل‌ها درآذر ماه سال 1391 با برگزاري جلسات و همايش‌هاي انتخاباتي مانند برگزاري جلسات انتخاباتي مجمع روحانيون مبارز،از سرگيري ائتلاف فعاليت‌هاي ائتلاف آبادگران،ديدار اعضاي جبهه پيروان و جامعه مدرسين سپري شد.


تحلیل مسائل مربوط به انتخابات سال 92 /محبيان: کانديداتوري مشايي اولويت اصلي دولت


نشست مشترک دبیران واعضای شورای مرکزی جامعه اسلامي مهندسين با محوريت تحليل مسائل سياسي روز و انتخابات برگزار شد.



تشکيل کارگروه از سوي خاتمي خوب است اما بیراهه نرفتن مهمتر از آن است


 مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران با بيان اينکه تشکيل کارگروه 7 نفره از سوي خاتمي خوب است اما بیراهه نرفتن مهمتر از آن است، درباره منظورش از "بيراهه" گفت: منظور اين است که راهي را نرویم که دشمنان نظام به خاطر نابودی نظام از ما حمایت کنند؛ عملکردمان به گونه‌ای نباشد که سفره سوءاستفاده معاندین نظام را پهن بکنیم.



برگزاري جلسات انتخاباتي در مجمع روحانيون مبارز


عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز،درباره برنامه‌هاي انتخاباتي مجمع روحانيون مبارز گفت: جلساتي درباره انتخابات در مجمع روحانيون مبارز برگزار شده است اما تاكنون هيچ‌ برنامه مشخصي براي ورود به انتخابات توسط مجمع دنبال نشده است و براي اعضاي مجمع اين سوال ايجاد شده كه آيا شرايط براي ورود به انتخابات رقابتي فراهم مي‌شود يا خير.


منتظر پاسخ خاتمي هستيم/به صورت مستقل به انتخابات ورود پيدا نمي‌کنيم

فرح خسروي دبيرکل جمعيت ايران فردا فعاليت‌هاي مستمر اين تشکل را منوط به پاسخ خاتمي مبني بر حضور يا عدم حضور در عرصه انتخابات دانست و عنوان کرد :  منتظر پاسخ خاتمي هستيم؛ در قالب جبهه اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي برنامه ريزي مي‌کنيم و به صورت مستقل به انتخابات ورود پيدا نمي‌کنيم.


احتمال از سرگيري فعاليت‌هاي "ائتلاف آبادگران" از سوي مهدي چمران


 ائتلاف آبادگران همان ائتلافي‌ است که توانست در دومين انتخابات شوراهاي شهر، هفتمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي و نهمين انتخابات رياست جمهوري با اعتماد عمومي ملت ايران رو به رو شود و پيروز ميدان رقابت باشد.


برگزاري  مجمع عمومي احزاب سياسي آسيا "آي کپ" در باکو


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره دستاورد شرکت نمایندگان حزب موتلفه اسلامی در نشست "آی کپ" در باکو گفت: پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین احزاب اسلامی را مطرح کردیم که با استقبال روبرو شد و این موضوع در دستور کار کمیته اقتصادی قرار گرفت.


مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری


مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور چهره‌هایی هم چون باهنر، عسگر‌اولادی و محمد‌نبی حبيبي برگزار شد.


 همايش دبيران استاني جمعيت رهپويان/شکل‌گيري زمينه کاري ميان اعضاي استاني رهپويان و ايثارگران


قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: زمینه کاری میان جمعیت رهپویان و ایثارگران تاکنون منحصر به اعضای شورای مرکزی بود اما با برگزاری این همایش به کل شهرستان‌ها گسترش مي‌يابد.


موسوی و کروبی فتنه گر نیستند


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است و موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند.


جلسه مشترک اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري با ضابطين استاني 


 صبح پنج شنبه 16 آذر همايش ضابطين استاني جبهه پايداري انقلاب اسلامي با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين آقا تهراني دبير کل جبهه، روح‌الله حسينيان، صادق محصولي و علي‌اصغر زارعي برگزار شد.


سيد حسن خميني كانديداي رياست جمهوري نمي‌شود


موسوي بجنوردي به جاي سيد حسن خميني پاسخ داد: سيد حسن خميني كانديداي رياست جمهوري نمي‌شود.


ديدار آیت‌الله مهدوی کنی با آیت‌الله یزدی در جلسه شوراي عالي جامعه مدرسين 


جلسه‌ شوراي عالي جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه (17آذر) با حضور حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رييس مجلس خبرگان رهبری و دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران و تعدادی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.


آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي جبهه اصولگريان اصلاح‌طلب به صورت متمرکز/ راه‌اندازي سايت جبهه 


دبيرکل جبهه اصولگرايان اصلاح‌طلب گفت: فعاليت‌هاي انتخاباتي اين تشکل در راستاي حضور در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر به صورت متمرکز آغاز شده است.


آغاز رايزني‌هاي انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه/ ديدار با چهره‌هاي شاخص در دستور كار


عضو حزب اعتدال وتوسعه گفت: جلسات رایزنی حزب اعتدال و توسعه به عنوان یک تشکل مستقل آغاز شده است و این حزب در آینده‌ نزدیک با چهره‌های شاخص دیدارهایی خواهد داشت.

تشکيل ستادهاي انتخاباتي جبهه مردمي اصلاحات 


محمدزارع فومني  از تشکيل ستادهاي انتخاباتي جبهه مردمي اصلاحات در استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: جبهه مردمي اصلاحات برنامه‌ريزي گسترده‌اي را براي انتخابات رياست‌جمهوري آتي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا آغاز کرده است.


خاتمي با استراتژي شوراي هماهنگي اصلاحات براي انتخابات مي‌آيد


عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري گفت: خاتمي اعلام کرده است که به تصميم شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات وفادار است و آن جبهه درباره انتخابات هر تصميمي بگيرد، مورد پذيرش وي واقع مي‌شود.


دیدار اعضای جبهه پیروان و جامعه مدرسین


نایب رییس جبهه پیروان گفت: محور اصلی دیدار اعضای جبهه پیروان و جامعه مدرسین تأکید بر حفظ اتحاد و اتفاق میان مجموعه های اصولگرا بود.


شکل‌گيري هسته‌هاي انتخاباتي استاني حزب مردم سالاري/برنامه‌ريزي براي انتخابات شوراها


عضو شوراي مرکز حزب مردم سالاري از شکل‌گيري هسته‌هاي استاني حزب مردم سالاري براي انتخابات آتي خبر داد.


تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر

نعمت‌الله توان ، از تشكيل ستاد انتخاباتي حاميان باهنر براي انتخابات آتي رياست جمهوري خبر داد و اظهار داشت: در نهمين دوره انتخابات مجلس گروه‌ها و مجموعه‌هایی از صنوف مختلف متشکل از مجمع کارگری، فرهنگیان و ورزشکاران با جامعه اسلامي مهندسين همکاری کردند.


علت کناره گیری آیت الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین اعلام شد


یک منبع آگاه درباره علت کناره گیری آیت الله عباس کعبی، معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: آیت الله کعبی به دلیل "مشکلات" و "مشاغل" علمی و اجرایی به درخواست خودشان از این سمت کناره گیری کردند.

نظرات بینندگان
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱
۱
مثل روز برای همه روشن است خیانت هایی که موسوی و کروبی به نظام و مردم ایران کردند . هر کس بخواهد آن ها را تطهیر کند خودش هم نجس می شود.
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند