۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹

تلنگركلاه قرمزي 92به فيلمسازان

"كلاه قرمزي 92" با مجموعه اي حرفه اي و موفق در جذب مخاطب به فيلمسازان براي ساخت آثار كودك تلنگري مي زند.
کد خبر : ۱۰۲۲۱۷
به گزارش صراط،ایرج طهماسب و حمید جبلی دو هنرمند و یار همراه جدا نشدنی، با سابقه ی درخشان در عرصه سینما و تلویزیون و با خلق عروسکهای دوست داشتنی همچون گذشته توانستند مجموعه ی موفق دیگری را در نوروز 1392 ارائه نمایند که تا کنون با استقبال گسترده مردم همراه شده است.


 کاراکترهای جذاب عروسکی با عروسک گردانی موفق "دنیا فنی زاده " ،"مرضیه ی محبوب " و "امیر سلطان احمدی"  که سالها با این مجموعه همراهی می کنند به همراه صدای محمد رضا هدایتی (پسر عمه زا) بهادر مالکی ( فامیل دور ) و محمد بهرانی ( ببعی و آقای همساده ) نقش تاثیرگذاری در موفقیت این سریال ایفا نمودند که جای تقدیر دارد. از طرفی با دیدن تیتراژ این مجموعه نام هایی مشاهده می شود که دارای سوابق و از چهره های شناخته شده و تاثیرگذار در سینمای ایران می باشند.مجید میرفخرایی، محمد رضا علیقلی،حبیب رضایی، علی قائم مقامی و مهرداد میرکیانی از جمله ی این افراد هستند. 



"مجید میرفخرایی" طراح قدیمی و صاحب سبک سینما  و تلویزیون که طراحی صحنه و لباس آثاری چون سریال "در چشم باد"، "امام علی ( ع)"، فیلم "روز واقعه" و " روز رستاخیز" را به عهده داشته است تا محمد رضا علیقلی آهنگساز فیلم های "روبان قرمز"، "مارمولک" و "موج مرده" ، "حبیب رضایی" بازیگر موفق فیلم های "آژانس شیشه ای"، "شوخی"، "بمانی" و "من مادر هستم" با سابقه ی نویسندگی در عرصه ی سینما ودریافت جوایز متعدد سینمایی از جشنواره فیلم فجر و جشنواره های خارجی، علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم های "نسل سوخته"، "به رنگ ارغوان"، "شهید چمران" و "رستاخیز"، مهرداد میر کیانی چهره پرداز با سابقه که همکاری در بیش از 50 فیلم سینمایی داشته و برنده ی سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجرا در کارنامه ی خورد دارد و سایر عواملی حرفه ای که اگر به آنها هم اشاره کنیم به طور قطع از حوصله ی اهل قلم خارج است و به همین بسنده میکنیم .حضور این افراد خود نشانی است بر این موضوع که هنوز هم میتوان رنگ کارهای فاخر را در ژانر کودک دید و این تلنگری است بر کسانی که مدعی این حرف هستند.
در تلویزیون فضایی برای بالندگی فیلمسازان علاقه مند به ساخت آثار کودک نیست و اگر بود ما می ساختیم " ایرج طهماسب و حمید جبلی نشان دادند که با فیلمنامه خوب ، گروه حرفه ای ، میتوان  آثاری را رقم زد که کودکان  جذب مفهموم و شخصیت پردازی های قصه شوند تا به همراه دیگر اعضا خانواده ساعاتی را در کنار هم خوش بگذرانند آن هم با دیدن یک برنامه ی تلویزیونی.

گفتنی است مجموعه ی کلاه قرمزی در اوایل دهه ی 70 توسط ایرج طهماسب و حمید جبلی ساخته شد سپس فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسرخاله در سال 1373 با معرفی عروسک جدیدی به نام پسرخاله پرفروش ترین فیلم سال شد و در اوایل دهه ی 80 فیلم کلاه قرمزی و سروناز با استقبال گسترده مخاطبین مواجه شد و در سال 1391 آخرین سه گانه ی فیلم کلاه قرمزی با عنوان کلاه قرمزی و بچه ننه تهیه و به فروش حدود 7 میلیارد تومانی دست پیدا کرد که عنوان پرفروش ترین فیلم سال 91 را به خود اختصاص داد ....
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۵
۰
دست همگي درد نكند.واقعا يك شاهكار عروسكي است.جالب اينكه نميدانستم هدايتي بازيگر خوب طنز در اينجا هم با صدايش بازي دارد و چقدر خوب! البته مثل همه دوستانش. ايرج طهماسب و حميد جبلي كه واقعا رشك برانگيز هستند. دوستي آنها واقعا يك امر نادر و كمياب است