۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

70درصد مبادلات از طریق ایران چک

ایران چک‌ها از لحاظ مبلغ حدود 54 تا 55 درصد را در زمینه پرداخت‌ها به خود اختصاص داده‌اند و در واقع می‌توان گفت که تکیه اصلی مردم بر روی ایران چک است.
کد خبر : ۱۰۲۴۴۰

به گزارش صراط، مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی درباره درصد اسکناس هایی که چاپ می‌شود، گفت: به لحاظ برگی حدود 94 تا 95 درصد چاپ به صورت اسکناس و حدود 5 درصد به صورت ایران چک است اما به لحاظ مبلغی، ایران چک حدود 55 درصد را به خود اختصاص می‌دهد .

بهزاد قیاسوند با بیان این که میزان خدمات دهی خودپردازها زیاد است بنابراین از ایران چک‌های 50 هزار تومانی استفاده انبوه می‌شود گفت: اگر خودپردازها اسکناس ریزتری ارائه دهند تعداد شارژ این دستگاهها بیشتر شده و باعث می‌شود درمواقعی از روز خالی شوند بنابراین تاکید بیشتر بر روی ارائه اسکناس های درشت تر 5 و یا 10 هزار تومانی از طریق خودپردازها است.

چه میزان اسکناس در سال 92 منتشر می‌شود؟

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان اسکناس در سال 92 منتشر می‌شود گفت: این رقم تصویب شده ولی بعد از ابلاغ به ما از سازمان تولید اسکناس ومسکوک درخواست چاپ می‌کنیم که هنوز به این مرحله نرسیده و اگر به ما ابلاغ شود کارهای آن انجام می‌شود.

حدود 70 درصد مبادلات از طریق ایران چک است

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان این‌که حدود 41 درصد اسکناس‌ها از لحاظ قطعه و برگ اسکناس‌های دو هزار تومانی، پنج هزار تومانی و 10 هزار تومانی است، گفت: ایران چک‌ها از لحاظ مبلغ حدود 54 تا 55 درصد را در زمینه پرداخت‌ها به خود اختصاص داده‌اند و در واقع می‌توان گفت که تکیه اصلی مردم بر روی ایران چک است و 60 تا 70 درصد در این زمینه مردم در مبادلات خود از ایران چک استفاده می‌کنند.

منبع: عصراقتصاد