۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸

رسایی از رسوایی می گوید

عضو فراكسيون روحانيت مجلس با بيان اينكه پرداختن به سير و سلوك عملي نقطه مثبت فيلم رسوايي است، گفت: اين فيلم در مجموع فيلم خوب و قابل دفاعي است.
کد خبر : ۱۰۲۵۲۵
به گزارش صراط، حجت‌الاسلام "حميد رسائي" نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ به ساخت فيلم " رسوايي" ساخته مسعود ده‌نمکي اشاره کرد و گفت: اين فيلم در مجموع فيلم خوب و قابل دفاعي است.

وي افزود: در اين فيلم مفاهيم ارزشي و ديني لحاظ و به سوژه خوبي اشاره شده است.

عضو فراکسيون روحانيت مجلس تصريح کرد: ساخت فيلم در خصوص روحانيت کار سختي بوده و به دليل حساسيتي که در اين قشر وجود دارد و نگاهي که مردم به اين قشر دارند و اين قشر را محترم مي‌دارند طبيعتا ساخت چنين فيلمي با يک ظرافت خاصي همراه است.

رسايي خاطر نشان کرد: فيلم " رسوايي" ديالوگ‌هاي خوبي دارد و به موضوعات مختلف از قبيل امر به معروف و نهي از منکر، توکل و توسل، نحوه برخورد با مردم و يا نحوه برخورد مردم با موضوعات در اين فيلم ديده شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: از ديگر قسمت‌هاي مثبت اين فيلم بحث سير و سلوک عملي است به طوري که شخصيت اين فيلم شخصيتي نيست که گوشه‌گير بوده و با گوشه‌گيري به دنبال تعالي باشد بلکه در متن جامعه بوده و به دنبال رفع مشکلات مردم است.

نماينده تهران ادامه داد: در روايات نيز مهم‌ترين شاخص‌هايي که براي سير و سلوک عملي ذکر شده است رسيدگي به وضع و مشکلات مردم است و از روحانيت حقيقي نيز انتظار همين است که در بين مردم بوده و براي رفع مشکلات مردم گام بردارد.



وي تاکيد کرد:با توجه به نكات مثبت فيلم رسوايي، اما در اين حال  اشكالاتي هم در اين اثر سينمايي ديده مي‌شود.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: بنده از ابتداي شروع به ساخت اين فيلم در جريان ساخت بودم و حتي فيلم‌نامه را هم مطالعه کرده بودم.

گفتني است؛  فيلم "رسوايي" به کارگرداني، نويسندگي وتهيه کنندگي مسعود ده‌نمکي و با نقش آفريني اکبر عبدي، محمدرضا شريفي نيا، الناز شاکردوست و .....در سي ويکمين جشنواره فيلم فجر اکران شد.
نظرات بینندگان
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲
۴
۰
به نام خدا
فیلم در مجموع از روحانیت دفاع می کند
آیا به بهانه دفاع از روحانیت می توانیم هرکاری کنیم ؟
به نظرم اگر در برخی قسمتهای فیلم اخلاق رعایت می شد بهتر بود