۱۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱

سقوط آزاد قیمت پیاز و سیب زمینی

قیمت پیاز که در چند روز اخیر مردم را نگران کرده بود از صبح امروز در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی کاهش چشمگیری داشت.
کد خبر : ۱۰۲۸۸۰

به گزارش صراط،همزمان با برداشت پیاز در شهرستان دزفول استان خوزستان و ورود آن به بازار شهرستان دشتی قیمت پیاز که در این روزها به 3 هزار و 600 تومان در هر کیلو رسید بود صبح امروز به هزار و 500 تومان در هر کیلو کاهش یابد.

البته تا زمان مخابره خبر قیمت پیاز به هر کیلو هزار تومان هم و رسید و سیب زمینی نیز بر ازاری هر کیلو هزار تومان و سیر نیز به کیلویی هزار تومان کاهش داشت.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی گفت: تعطیلی میادین میوه و تره بار موجب افزایش قیمت چند محصول شد.

علی دیبا خاطرنشان کرد: پیاز شهرستان در شرف ورود به بازار است و همین امر باعث کاهش چشمگیر پیاز در بازار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال  که در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت پرتقال، سیب درختی و موز در بازار بودیم در این زمینه چه تدابیری اندیشیده شده، گفت: قیمت پرتقال، سیب و موز نیز رو به تعدیل است.

یکی از فروشندگان سیار پیاز که از شهرستان دزفول برای فروش پیاز در بازار شهرستان به خورموج آمده بود  در دشتی گفت: از صبح امروز که مشغول عرضه پیاز بودیم مردم استقبال خوبی کردند و در حال حاضر که در حال اتمام محصول هستیم قیمت آن را به هزارتومان کاهش داده‌ایم.

وی متذکر شد: هرچند برداشت پیاز در شهرستان دزفول از اول اردیبهشت آغاز می‌شود، اما امسال این محصول زودتر بدست آمده و ما در سه روز آینده نیز مجدداً پیاز را بارگیری و به مردم عرضه خواهیم کرد و یقیناً تا چند روز آینده قیمت پیاز نه تنها در این شهرستان بلکه در کشور کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس