۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷

نبود تکنولوژي و ضعف مديريت در بانک ها

نبود تکنولوژي و ضعف مديريت در بانک ها بصورت مطالبات معوقه بانکي ظاهر مي شود و سرمايه اي که باید میان صنایع در گردش در بیاید در قالب معوقات بانکي بلوکه مي شود.
کد خبر : ۱۰۲۹۳۵
به گزارش صراط،ساسان گلباز،کارشناس بانکي با اشاره به نظام بانکداري در کشور گفت: بانکداري موفق بانکي است که بتواند قطب های مالی را به روش صحيح مديريت کند تا مردم عادي از وجوه در اخيتار به نحو چشمگير استفاده کند.
وي تصريح کرد: پول در یک اقتصاد محدود است و و هدف اقتصاد این است که از منابع محدود بیشترین بهره برداری را بکند به طور خلاصه حداکثر بهره برداری و مدیریت منابع محدود است تا بتواند هم به جامعه و همچنين به اقتصاد و زیرنفعان خود به سود برساند.
گلباز با اشاره به اينکه اکثر تکنولوژي بکار گرفته شده در سيستم بانکي با مشکل مواجه است اظهار داشت: متاسفانه تکنولوزی ها به روز نیست و ضعف مدیریت راندمان صنایع را پايين آورده است.
وي ادامه داد: همان گونه که يک واحد اقتصادی فعال می تواند به زیر نفعانش سود برساند یک واحداقتصادی بیمار نيز به زیر نفعانش آسیب می رساند عمده اين آسیب ها  به دلیل سوء مدیریت وارد می شود.
اين کارشناس بانکي تصريح کرد: عمده اين آسيب ها در بانک ها بصورت مطالبات معوقه بانکي ظاهر مي شود باعث مي شود سرمايه اي که باید میان صنایع در گردش در بیاید و عامل رشد و ارتقاي اين صنايع شود در قالب معوفقات بانکي بلوکه مي شود.
گلباز با تاکيد براينکه فعاليت بنگاه هاي اقتصادی در سايه سوء مديريت ها و ضعف تکنولوژي با جالش رو به روی می شود در نتیجه تولیدکنندگان فرصت رقابت بارقباي خود را از دست مي هند که در نتيجه آن  کیفیت کاهش و قیت ها افزایش می یابد.