۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

اولویتهای‌سال92آموزش‌وپرورش‌اعلام‌شد

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و غیراستاندارد و ناایمن همچنان در اولویت برنامه‌های اموزش و پرورش قرار دارد.
کد خبر : ۱۰۲۹۸۷


به گزارش صراط،مرتضی رئیسی درباره اولویت‌های سال 92 در حوزه عمرانی آموزش و پرورش و جایگزینی فضاهای جدید به جای فضاهای آموزشی تخریبی، افزود: مهم‌ترین کاری که در سال جاری برنامه‌ریزی شده، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و برنامه‌های عمرانی این سند در راستای اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس است که افزایش سطح ایمنی فضاهای آموزشی، هدف اصلی اجرای این قانون به شمار می‌رود.

وی افزود: اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس که از سال 85 آغاز شده، امسال نیز ادامه خواهد داشت و با جدیت به دنبال جایگزینی فضاهای استاندارد و ایمن به جای فضاهای تخریبی هستیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تامین سیستم گرمایشی مناسب برای مدارس، اولویت دیگر سازمان نوسازی در سال 92 است، به طوری که مدارس باید با ساختار جدید آموزشی منطبق باشند.

رئیسی تصریح کرد: تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی یکی دیگر از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش است، ضمن آنکه با توجه به راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در دوره ابتدایی باید زیرساخت‌های مناسب ورزشی را نیز برای مدارس تعریف کنیم.

رییس سازمان نوسازی مدارس گفت: در این راستا اتمام پروژه‌های ورزشی از برنامه‌های در دستور کار این سازمان است و در این راستا از توان خیرین و نیکوکاران نیز استفاده خواهیم کرد.

به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، مقرر شده بخشی از پروژه‌های دولتی که بر اساس قانون می‌توان آنها را در اختیار خیرین قرار داد، برای اتمام کار به جامعه خیرین واگذار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 150 هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی است، لازم است مجلس و دولت از توان قانونی برای تامین اعتبارات سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند تا سیستم حرارت مرکزی در دستور کار قرار گیرد، چرا که نیازمند یک اعتبار ویژه‌ و در انتظار تصمیم تاریخی مجلس در این زمینه هستیم.

منبع: ایسنا