۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

رسوايي مالي سناتور نيويورک

سناتور ايالت نيويورک آمريکا که داوطلب تصدي شهرداري شهر نيويورک است، به اتهام فساد بازداشت شد.
کد خبر : ۱۰۲۹۹۸

به گزارش صراط،به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، مالکوم اسميت سناتور پنجاه و شش ساله دمکرات که از سيزده سال پيش سناتور کوئينز است، به تلاش براي خريد واسطه هايي به منظور اعمال نفوذ در انتخابات شهرداري نيويورک به سود خود که قرار است در فصل تابستان آينده برگزار شود، متهم شده است.
وي يکي از شش مسئول محلي است که در ارتباط با اين پرونده فساد که در آن ده ها ميليون دلار اختلاس شده است، توسط مقامات فدرال بازداشت شده اند.
بر اساس کيفرخواست، اسميت قصد داشته است به عنوان جمهوري خواه براي شهرداري نيويورک داوطلب شود و به اين منظور به رضايت سه نفر از پنج مسئول جمهوري خواه نواحي شهرداري نيويورک نياز داشت.
پريت بهارارا ، دادستان فدرال نيويورک در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد وي براي دستيابي به اين هدف از طريق دو واسطه، دانيل هالوران جمهوري خواه، مشاور شهرداري را استخدام کرده و به وي بيست هزار و پانصد دلار پول نقد پرداخته بود تا دو نفر از اين مسئولان نواحي را متقاعد کند براي نامزدي اسميت به عنوان جمهوري خواه مجوز دهند.
در ماه هاي اخير آنها به ديدارهاي مخفي در خودروها و اتاق هاي هتل و مبادله مبالغ زيادي پول نقد اقدام کرده بودند.
بر اساس کيفرخواست دو مسئول نواحي به نام هاي وينسنت تابون از کوئينز و جوزف ساوينو از برونکس اواسط ماه فوريه به ترتيب پانزده هزار دلار و بيست و پنج هزار دلار پول نقد دريافت کرده بودند و همچنين به آنها وعده داده شده بود به محض امضاي اوراق مورد نياز براي نامزدي اسميت به عنوان جمهوري خواه، هر يک به ترتيب پانزده هزار دلار و بيست و پنج هزار دلار نيز دريافت خواهند کرد.
اسميت همچنين وعده داده بود به عنوان سناتور از نفوذ خود استفاده کند تا دو واسطه که خود را متصدي املاک معرفي کرده بودند اما در اصل خبرچين هاي پليس فدرال بودند، مبالغي از يک طرح احداث جاده اختلاس کنند.
اسميت و هالوران که هر دو روز سه شنبه بازداشت شدند به اتهام فساد مسئولان سياسي و انتقال پول غير قانوني تحت بازرسي قرار گرفتند. آنها ممکن است حداکثر به بيست و پنج سال حبس محکوم شوند. انتخابات شوراهاي شهر نيويورک براي ماه نوامبر پيش بيني شده است. 


خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند