۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

تضمين‌سرمايه‌گذاري‌باصندوق‌سرمايه‌گذاري

صندوق هاي سرمايه گذاري سود سرمايه گذاري را تضمين مي کند.
کد خبر : ۱۰۳۱۸۵

به گزارش صراط، صندوق هاي سرمايه گذاري نهادها و شرکت هايي هستند که سرمايه هاي خود را عمدتا در سهام و برخي موارد ديگر مثل اوراق مشارکت به کار مي گيرند. اين صندوق ها مجوز فعاليت خود را از سازمان بورس و تحت نظارت همين سازمان نيز فعاليت مي کنند.
صندوق ها همه عوامل کار، شامل مدير، ضامن، امين، پرسنل متخصص و توانمند و ساير امکانات مورد نياز را در اختيار دارند و علاوه بر آن براساس قانون، سرمايه قابل توجهي را براي شروع کار تهيه کرده اند، بنابراين از هر جهت چه از لحاظ سرمايه و چه از لحاظ نيروهاي باتجربه و توانمند قابل اعتمادند.
اينکه توصيه مي شود سرمايه گذاري از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري انجام شود، به دليل آن است که سرمايه گذار با خريد واحدهاي سرمايه گذاري صندوق در حقيقت يک سبد سهام را تشکيل مي دهد که اين سبد به طور مرتب تحت نظارت مدير و کارشناسان صندوق است و در شرايطي که لازم است، سهام صندوق فروخته و يا تبديل شود آنها با آگاهي و تخصصي که دارند، مدام به دنبال سهام خوب و پربازده هستند و به طور مرتب سرمايه خود را به سهام برتر تبديل مي کنند. در نتيجه به طور معمول انتظار مي رود صندوق ها در سهام بهترين شرکت ها سرمايه گذاري کنند.
پس هرکس واحدهاي صندوق ها را خريداري کند، در حقيقت در بهترين شرکت ها سرمايه گذاري کرده و از بهترين و پربازده ترين سهم بهره مند شده است.
اين افراد بدون آنکه دغدغه افت و خيزهاي بازار را داشته باشند، با پرداخت کارمزد بسيار کم از توانمندي و سود صندوق هاي سرمايه گذاري بهره مند مي شوند.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند