۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
بروجردی:

بادیپلمات عربستانی برخوردجدی شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید درچارچوب قوانین بین‌المللي با دیپلمات خاطی عربستان برخورد شود.
کد خبر : ۱۰۳۳۰۹
به گزارش صراط، "علاءالدین بروجردی" نماینده بروجرد با اشاره به سانحه تصادف ديپلمات مست عربستاني با يك شهروند كشورمان اظهارداشت: بارها اعلام کردیم که در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و برخورد جدي با دیپلمات خاطی عربستان يك ضرورت غير قابل انكار است.

وی افزود: در این رابطه نخست باید حق و حقوق شهروند ایرانی در اثر این حادثه جان خود را از دست داده است استیفاء و برگردانده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید در چارچوب مقررات بین‌المللی با این دیپلمات خاطی برخورد شود، ضمن اين كه  وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول است.

گفتني است، ساعت 5:46 صبح روز پنج شنبه 24 اسفندماه سال گذشته یک دستگاه خودروی هیوندا به شماره سیاسی 24681 وابسته به سفارتخانه عربستان در بلوار ارتش با یک دستگاه پراید برخورد و به دلیل سرعت زیاد خودروی سیاسی، راننده خودرو پراید دردم جان باخت.

همچنین در بررسی‌های اولیه 5 بطری مشروبات الکلی از این ماشین کشف شد و پس از انجام تست بر روی راننده این خودرو 2.87 درصد الکل در بدن این راننده وجود داشت.

راننده خودروی سیاسی کارمند سفارت عربستان بوده که درحال مستی رانندگی می‌کرد و طبق برخی مستندات وی از پارتی شبانه باز می‌گشت.

این درحالی است که فرد مذکور پیشتر درسال 90 به دلیل شرب خمر در بیمارستان عرفان و نیکان بستری شده بود ولی با این حال وزارت امور خارجه هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

در ادامه مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که موضوع را به صورت جزئی پیگیری می‌کند در خبري اظهارداشت: این موضوع را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و گزارش آن را قرائت خواهیم کنیم.