۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

آزادی اززندان پس از6سال باکمک خیرین

رییس اداره قضایی زندان‌های کرمانشاه از آزادی یکی از مددجویان زندان مرکزی کرمانشاه که به جهت عدم توانایی پرداخت دیه مدت شش سال در زندان بود، خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۳
به گزارش صراط،علی اژدری افزود: با کمک مسوولان اداره قضایی و مددکاران اجتماعی این فرد که به دلیل عدم توانایی پرداخت مبلغ 550 میلیون ریال دیه متعلقه به مدت 6 سال در این مرکز تحمل کیفر می‌کرد، با جلب رضایت و پرداخت مبلغ 25 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین از زندان آزاد شد.

وی گفت: مددکاران اجتماعی رسالت خطیری در رسیدگی به مشکلات مددجویان و ایجاد زمینه آزادسازی و بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه دارند.

وی افزود: با توجه به اجرای پروسه مشاوره و روان درمانی و سیاست‌های کاهش آسیب در زندان‌ها، علل و عوامل بروز ناهنجاری و مشکلات مددجویان با دقت توسط کارشناسان، مربیان آموزشی و مددکاران اجتماعی که ارتباط مستمر با آنان دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد و از همه امکانات موجود در جهت بازتوانی و ایجاد زمینه بازگشت سالم و شرافتمندانه آن‌ها به جامعه بهره‌گیری می‌گردد.

رییس اداره قضایی زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به ریشه‌های بروز بزه در جامعه گفت: عدم آشنایی به قوانین و مقررات و ناتوانی در احقاق متقن حقوق فردی و اجتماعی از جمله عواملی است که سبب تخلف و ایجاد گرفتاری اغلب مددجویان می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه قضایی و مددکاری زندان‌های استان تلاش گسترده‌ای در راستای آگاه‌سازی و آموزش مددجویان در زمینه‌های مختلف حقوقی و اجتماعی صورت می‌گیرد و به طور مستمر مشکلات آنان رصد و پی‌گیری می‌شود.

وی افزود: بعضی از مرتکبین جرایم عمد نیز گاها"به دلیل نا آگاهی و اتخاذ تصمیمات آنی گرفتار شده‌اند و با قرار گرفتن در چرخه اصلاحی و تربیتی و برخورداری از حمایت‌های قانونی و مردمی می‌توانند بازگشت سالم و شرافتمندانه‌ای به جامعه داشته و در فعالیت‌های اجتماعی حضور فعال پیدا کنند.

منبع: ایسنا