۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

کاخ سفيدميزبان مقامات قطر اردن وترکيه

کاخ سفيد روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ماه هاي آوريل و مه در کاخ سفيد با امير قطر، پادشاه اردن و نخست وزير ترکيه ديدار خواهد کرد.
کد خبر : ۱۰۳۴۶۹
به گزارش صراط،به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد اوباما بيست و سوم آوريل در کاخ سفيد ميزبان شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر خواهد بود.
در اين بيانيه آمده است اين ديدار بر مشارکت دفاعي نزديک، توسعه روابط بازرگاني و بسياري از حوزه هاي همکاري متمرکز خواهد بود.
در ادامه اين بيانيه آمده است واشنگتن وعده مي دهد به افزايش رايزني ها با قطر در خصوص بسياري از تحولات مهم در منطقه ادامه دهد.
اين بيانيه مي افزايد : رئيس جمهور آمريکا اميدوار است گفتگويي گسترده با امير قطر در خصوص طيفي از منافع متقابل و مسائل منطقه اي به منظور تقويت هر چه بيشتر مشارکت دو جانبه‌مان برگزار کند .
در اين بيانيه کاخ سفيد آمده است اوباما بيست و ششم آوريل با عبدالله دوم پادشاه اردن به منظور گفتگو در خصوص اصلاحات سياسي و اقتصادي در اردن و بحران انساني در سوريه و ديگر مسائل مورد علاقه دو کشور در کاخ سفيد ديدار خواهد کرد. 
  کاخ سفيد در بيانيه خود افزود رئيس جمهور آمريکا همچنين شانزدهم ماه مه در کاخ سفيد با رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديدار خواهد کرد و با وي در خصوص مسائل مرتبط با سوريه، همکاري هاي اقتصادي و تجاري و مقابله با تروريسم گفتگو خواهد کرد.