۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸

"پایتخت 2" برگرفته از دل جامعه است

كارگردان مجموعه پر طرفدار "پايتخت 2" گفت: موضوع "پایتخت 2" با برآمدن از دل جامعه با هنر زیباشناسی در قاب تصویر به نمایش درآمده است.
کد خبر : ۱۰۳۴۹۰
به گزارش صراط،"سیروس مقدم" کارگردان "پایتخت 2" در خصوص سبک کاری اش گفت: کار و نگاه من به مقوله سریال سازی از دو زاویه تکنیکال و محتوا قابل بررسی است.
وی افزود: یک زاویه به بحث محتوایی و مضمون سریالها و یک بخشی دیگر به شکل و تکنیکال کار برمیگردد.
مقدم با اشاره به نگاه خود در بخش محتوایی تصریح کرد: در بخش محتوایی در همه این سالها دوست داشتم موضوعات و قصه هایی که به شدت با زندگی مردم سروکار داشته را برای کار انتخاب کنم.
این کارگردان افزود: همه موضوعات انتخاب شده برگرفته از دل جامعه،‌ اخبار، حوادث و موضوعاتی بوده که مردم با آن ها درگیرند.
وی ادامه داد: من دوست داشتم در آثار و موضوعات انتخابی، تعلق خاطری را که به کشور و وطنم دارم را نشان دهم و از طرفی با انتخاب سوژه ها از طریق یک داستان جذاب آنها را از حالت مستند و خبری به شکل نمایش درآورم.
مقدم با اشاره به سریالهای "مسافر" و "پلیس جوان" اظهار داشت: در سریال "مسافر" سعی کردم با استفاده از اتفاقات جامعه اعتیاد را به شکلی نو نشان دهم و در مجموعه "پلیس جوان" نیز با نگاهی دیگر کار را پیش بردم که خوشبختانه به دل مردم هم نشست.
وی که خود فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیباست اظهار داشت: در بخش تکنیکال شعی کردم عناصر زیباشناسی را که از رشته تحصیلی خود آموخته بودم در قابهای ویدئویی سینما استفاده کنم.
وی ادامه داد: تصاویر، پرسپکتیو، هارمونی و نقطه طلایی این کار را معنی کردم و واقعیت این است که در حوزه سریال سازی همه جای دنیا از دنیای کلاسیکم با از رهایی از به جای حبس در چارچوب ها در لحظه کار می‌کنند.
مقدم افزود: در لحظه آن حس و تکنیک سریعتر به مخاطب انتقال می یابد و من به این نتیجه رسیدم که اگر شما بخواهید در دل قصه باشید آن حس باید به دوربین شما هم انتقال یابد.
کارگردان "چک برگشتی" با اشاره به تصویربرداری و تکنیک دوربین روی دست تصریح کرد: زمانی که دوربین در روی دست قرار می‌گیرد با دست به یک واحد تبدیل شده تا بتواند این هیجانات و حس را درست به مخاطب منتقل کند.
مقدم ادامه داد: معتقدم وقتی شما در دل جامعه باشید و با یک صحنه حادثه برخورد کنید باید همه این حس ها را به دوربین هم انتقال دهید.
وی تصریح کرد: به همین دلیل این شیوه برای من راحت تر بوه و کم کم قشر روشنفکر هم باورش می کند.
مقدم افزود: با این شیوه می شود خیلی از لحظات و ریز جزئیات زندگی افراد جامعه را به تصویر کشیده و باور پذیر کرد.
این کارگردان با اشاره به افراد سانحه دیده گفت: ما به طور دائم به دیدن و احوال پرسی آنها می رویم و امیدواریم حالشات هر چه زودتر بهبود یابد.