۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
آخرین تحولات شبه جزیره کره

آمریکاتهدیدهای کره راکم‌اهمیت خواند

علیرغم هشدارهای کره شمالی مبنی بر عدم تضمین امنیت سفارتخانه‌ها، سفرای کشورهای مختلف اعلام کردند که فعلا قصدی برای خروج از پیونگ یانگ ندارند.
کد خبر : ۱۰۳۵۱۱

به گزارش صراط،در پی تهدیدهای جنگجویانه کره شمالی که از چند هفته قبل شروع شده است، آمریکا تلاش دارد تهدید جنگ در شبه جزیره کره را کم اهمیت جلوه دهد.

بی بی سی نوشت؛ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش‌های مربوط به تحرکات موشکی کره شمالی گفت از انجام یک آزمایش موشکی توسط این کشور تعجب نمی کند.

ارتش آمریکا گفته است لفاظی‌های کره شمالی نگران کننده است اما به نظر نمی رسد نشان از جنگ داشته باشد.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفته است به نظر می رسد این تهدیدها تابع یک الگوی آشناست.

کره شمالی تهدید کرده است که مواضعی در آمریکا و کره جنوبی را هدف قرار می دهد.

در پی تهدیدات کره شمالی، آمریکا دو ناوشکن به منطقه اعزام کرده و یک سیستم دفاع موشکی در خاک خود در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

از سوی دیگر کره شمالی روز گذشته اعلام کرد که از 10 آوریل نمی‌تواند امنیت سفارت‌های خارجی را تضمین کند و مستقیما از روسیه و انگلیس خواست کارکنان دیپلماتیک خود را تخلیه کنند.

روسیه و انگلیس در واکنش به این درخواست اعلام کردند که فعلا تصمیمی برای خروج کارکنان خود از پیونگ یانگ ندارند.

آمریکا نیز همچون دیگر کشورها در مورد این هشدار کره شمالی که در صورت بروز مناقشه، قادر به حفاظت از سفارتخانه های خارجی نخواهد بود، اقدامی نکرده است.

وزارت خارجه انگلیس گفت که با شرکای بین المللی‌اش در این باره مشورت کرده، اما هنوز درباره خروج فوری کارکنانش از سفارتخانه این کشور در کره شمالی برنامه‌ای ندارد.

رسانه‌های کره جنوبی روز جمعه گزارش کردند که کره شمالی دو موشک میان‌برد را به مواضعی در سواحل شرقی این کشور منتقل کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یکی از مقامات ارشد نظامی کره جنوبی اعلام کرد این موشک‌ها با قطار به محل پرتاب در سواحل شرقی منتقل شده است.

در همین حال گزارش ها حاکی است که کره جنوبی دو ناو جنگی حامل سیستم دفاع موشکی به سواحل شرقی و غربی اعزام کرده است.

خبرگزاری یونهاپ همچنین گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی امروز شنبه به صنایع دفاعی کشورش دستور داده است که تولیدات نظامی خود را افزایش دهند.

این درحالیست که چین، نزدیکترین متحد کره شمالی در منطقه، تا کنون واکنش خاصی به تحولات چند روز گذشته در شبه جزیره کره نداشته است اما روسیه تهدیدات کره شمالی را غیر قابل قبول خوانده است.

منبع: فارس