۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

تحليل انتخاباتي آقاي مرگ موش

عضو متواري حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) مي گويد دورنماي مثبتي براي حضور طيف متبوع وي در انتخابات ديده نمي شود.
کد خبر : ۱۰۳۶۹۹
به گزارش صراط،رجب مزروعي كه خود را سخنگوي «سازمان» شعبه خارج از كشور معرفي مي كند چندماه پس از فتنه 88 از كشور خارج شد و در بروكسل پناهندگي گرفت. وي در مصاحبه با سايت كلمه گفته است: آنچه از مواضع مقامات رسمي برداشت مي شود اين است كه در پي برگزاري يك انتخابات مهندسي شده با نتيجه دلخواه هستند و تاكنون هيچ نشانه اي از اينكه حاكميت بخواهد فضا را به روي انتخابات آزاد باز كند ديده نمي شود.

وي گروه هاي اصولگرا را 4 ضلع موجود در انتخابات آينده توصيف كرد و افزود: اگر تغييري در فضاي سياسي رخ ندهد، قطعا انتخابات آينده انتخابات اصلاح طلبان نخواهد بود، بنابراين راهبرد انتخاباتي اصلاح طلبان نمي تواند پيروزي انتخابات باشد. اما از اين واقعيت لزوما نمي توان نتيجه گرفت كه اصلاح طلبان نبايد در انتخابات حضور داشته باشند. اگر چه عدم شركت مي تواند يك گزينه محتمل باشد.

وي در عين حال مي گويد: تحت شرايطي حتي مي توان در انتخابات مهندسي شده هم حضور يافت اما نه براي پيروزي بلكه براي تحقق اهداف ديگر از جمله تثبيت موقعيت سياسي خود، استفاده از فضاي انتخابات براي ارتباط با جامعه كه در شرايط سانسور و محدوديت شديد ممكن نيست، فعال كردن و سازمان دادن به نيروهاي اصلاح طلب و جلوگيري از استحاله آن ها... اما اين اهداف كه به نوبه خود به ويژه در شرايط فعلي بسيار مهم هستند، با هر نوع شركتي تأمين نمي شود.

 به صراحت عرض كنم اگر مقصود اصلاح طلبان تحقق اهداف فوق باشد آن گاه سوال فراروي آنان چگونه شركت كردن خواهد بود نه شركت كردن يا نكردن. شركت در انتخابات از موضع منتقد به وضع موجود و بدون پاسخي روشن به چنين سوالي و بدون در نظر داشتن اهدافي از نوع اهدافي كه عرض كردم بي شك به معناي ايفاي نقش زينت بخشي به انتخابات به عنوان پاره پنجم پازل انتخاباتي حاكميت خواهد بود.

وي با تخطئه اين موضوع كه 42 نفر از جمله برخي اصلاح طلبان در انتخابات اعلام نامزدي كرده اند، گفت: در هنگامي كه موسوي و كروبي در زندان خانگي به سر مي برند، تاكنون فقط افرادي اعلام نامزدي كرده اند كه به گونه اي حامي وضعيت موجود بوده اند.
مزروعي مي گويد با توجه به شرايط موجود به انتخابات خوش بين نيست.
منبع: کیهان