۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲

دختر جوان قربانی دوستی اینترنتی

رییس پلیس فتای زنجان با توصیه به این‌که به دوستی‌های اینترنتی اعتماد نکنید در ادامه از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در تهران که از یک زنجانی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۱۰۳۷۲۹
به گزارش صراط،«نصرالله امیری» با بیان این مطلب، اظهار کرد: پیرو شکایت دختر جوانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.

وی افزود: بر اساس اظهارات شاکیه وی چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده بود و پس از ارتباطات تلفنی، متهم با شگردی خاص وی را قانع کرده که مبلغی پول برای او ارسال کند، که نهایتاً شاکیه مقداری وجه نقد و شمار فراوانی سکه‌ی طلا برای این فرد ارسال کرد و پس از مدتی دیگر نتوانسته با وی ارتباط برقرار کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکیه در ادامه اظهار کرد متهم هم‌چنین وی را تهدید کرده که اطلاعات رایانه او را هک کرده و قصد دارد آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کند، که نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم در تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی اعلام کرد: وی در ابتدا منکر هر بزه انتسابی شد، که نهایتاً در برابر ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتای زنجان یادآور شد: به یاد داشته باشید دوستی‌های اینترنتی هرگز نمی‌تواند مانند گفت‌وگو و معاشرت با یک شخص واقعی باشد.

وی یادآور شد: به خاطر داشته باشید افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط اینترنتی اعتماد شما را جلب و اقدام به کلاهبرداری به هر روشی می‌کنند.

منبع: ایسنا