۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

5 استانی که نوبت بندی آب دارند

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه 10 شهر در 5 استان کشور دارای کمبود آب هستند، گفت: اجرای طرح‌های انتقال آب و 130 طرح آبرسانی نوبت بندی آب در شهرهای دارای مشکل آب را متوقف می‌کند.
کد خبر : ۱۰۳۸۴۶

به گزارش صراط، سیدمهدی ثمره هاشمی گفت: تا پایان دولت دهم حدود 41 طرح آبرسانی با حجمی افزون بر 2.5 میلیارد مترمکعب و هزینه ای در حدود 17 هزار و 600 میلیارد ریال در قالب طرح های مهر ماندگار به ظرفیت تولید و انتقال آب کشور اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: همچنین 18 طرح فاضلاب با هزینه ای افزون بر هفت هزارمیلیارد ریال جزو طرح های مهرماندگار قرار دارد که 4.5 میلیون نفر جمعیت از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب برخوردار می شوند.
ثمره هاشمی در خصوص شهرهایی که با کمبود آب مواجه هستند، بیان داشت: در حال حاضر در پنج استان کشور و 10 شهر مشکل کمبود آب وجود دارد که این شهرها در استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان و بوشهر واقع شده است.
وی ادامه داد: البته میزان کمبود آب در این شهرها خیلی زیاد نیست و این در حالی است که این شهرها کوچک و با جمعیت کم در حدود پنج تا 6 هزار نفر هستند. مشاور وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از طرح های آبرسانی، این شهرها نیز از نوبت بندی خارج شوند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشکل کمبود آب را در برخی از شهرها و استان ها به خصوص استان های مرکز، جنوب و مناطق کم باران دانست و افزود: طرح های زیادی برای انتقال آب ایجاد می شود.
این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: هم اکنون در کشور 130 طرح آبرسانی و 230 طرح فاضلاب وجود دارد که طرح های فاضلاب منبعی برای بازچرخانی آب و تولید دوباره آب و استفاده در صنعت و کشاورزی است که می تواند بسیار موثر باشد.

منبع: مهر