۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲

اختصاص 200هزارکارت‌خرید برای کارگران

واگذاری 200 هزار کارت بانکی اعتباری خرید کالا و تولیدات ایرانی از سوی وزارت تعاون در سال جاری برای کارگران برنامه‌ریزی شد؛ با این حال با واگذاری 232 هزار کارت در سال 91 قرار است مجموع واگذاری‌ها تا پایان سال 94 به 832 هزار کارت اعتباری برسد.
کد خبر : ۱۰۴۰۲۸
صراط:واگذاری کارت‌های اعتباری خرید کالا و اجناس تولید داخل در یکی دو سال اخیر با تصویب شورای عالی اشتغال در راستای تقویت قدرت خرید کارگران و مشمولان قانون کار و همچنین حمایت از تولید و بنگاه‌های داخلی مطرح و پیگیری می‌شود.
مقامات دولتی در ابتدا و پس از تصویب این برنامه از سوی شورای عالی اشتغال، تبلیغات فراوانی درباره حمایت از قدرت خرید کارگران انجام دادند و عنوان شد که این برنامه به زودی نه تنها برای کارگران، بلکه برای تمام مردم انجام خواهد شد.
با این حال آنچه از آن به عنوان برنامه‌ریزی عجولانه و فراهم نبودن بستر اصلی کار و همراه نشدن بانک‌ها با تامین اعتبار این مصوبه شورای عالی اشتغال نام برده شد، پس از یکسال از تصویب آن در شورای عالی اشتغال، بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها از طریق چه روشی می‌توانند منابعی را برای این کار اختصاص دهند! اما طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است در سال جاری نیز دوباره برای واگذاری 200 هزار کارت اعتباری خرید 1 میلیون و 500 هزارتومانی برنامه‌ریزی شود و در مجموع تا پایان سال 94 به 832 هزار نفر کارگر کارت اعتباری تعلق گیرد.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری 200 هزار کارت اعتباری جدید نیازمند تامین 300 میلیاردتومان اعتبار است که باید از سوی بانک‌ها به ویژه بانک‌های زیرمجموعه خود تامین اعتبار کند.
منبع: مهر