۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

شرايط براي برداشت چاي مهيا نيست

مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور، با اشاره به نزديک شدن ارديبهشت ماه و زمان چين اول گفت: بايد تا 25 فروردين شرايط لازم براي اين کار فراهم شود.
کد خبر : ۱۰۴۱۷۸
صراط: مصطفي نصراللهي افزود: در حال حاضر وضعيت صنعت چاي مناسب نيست و چايکاران رغبتي براي شروع کار مجدد ندارند.

وي با بيان اينکه هنوز عده اي از باغداران بزرگ تمام طلبشان را دريافت نکرده اند، ادامه داد: نحوه پرداخت مطالبات به گونه اي بود که سبب نارضايتي کشاورزان شده است.

نصرالهي با اشاره به اينکه در مورد باقي مانده طلب چايکاران اخبار ضد و نقيضي وجود دارد، افزود: شايعاتي مبني بر اينکه ميزان اين مطالبات 8 ميليارد تومان است، وجود دارد.

وي در ادامه با بيان اينکه امکان عقب انداختن چين اول وجود ندارد و براي حفظ کيفيت برگ ها بايد تا 20 ارديبهشت ماه جمع آوري شوند، گفت: بايد تا 25 فروردين شرايط لازم براي جمع آوري برگ هاي سبز فراهم شود.

نصرالهي مشخص شدن وضعيت کارخانجات چاي، مجري خريد تضميني، قيمت خريد تضميني، آئين نامه خريد تضميني و ساير مواردي که منافع کشاورزان به آن وابسته است را از جمله اين شرايط دانست.

مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور، با تاکيد بر اين موضوع که مشکلات صنعت چاي بايد توسط صنعتگران آن حل شود، افزود: وضعيت صنعت چاي مشخص نيست و ما در بلاتکليفي بسر مي بريم.

نصرالهي در پايان با بيان اينکه سال گذشته حدود 25 هزار تن چاي خشک در کشور توليد شده است، خطاب به کارخانه داران گفت: با توجه به اينکه چاي خشک خود را به قيمت مناسب فروختيد، آيا لازم نبود مطالبات چايکاران را پرداخت کنيد؟

لازم به ذکر است؛ سال گذشته 110 هزار تن برگ سبز در کشور برداشت شد.
برچسب ها: چای برداشت صراط