۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

جلسه‌شورای‌رقابت‌برای‌قیمت‌گذاری‌خودرو

عضو شورای رقابت از تشکیل جلسه مجدد شورای رقابت برای تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو در بعد از ظهر امروز خبر داد.
کد خبر : ۱۰۴۴۲۴

صراط:محمدعلی مددی با بیان این مطلب افزود: هم اکنون اعضای شورا به دنبال بررسی و تهیه فرمول محاسبه قیمت خودرو هستند و راهکارهای کارشناسی تهیه شده در جلسه امروز مطرح خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه همه آیتم های موثر در قیمت خودرو برای تنظیم این دستورالعمل نهایی در شورای رقابت جمع آوری شده افزود: در این دستور العمل ، متغیرهای مختلف با توجه به نوع و کیفیت خودرو با حضور کارشناسان بررسی و دستور العمل نهایی قیمت گذاری خودرو را به تدریج نهایی می کنیم.
عضو شورای رقابت ادامه داد: در روند تنظیم فرمول قیمت گذاری از کارشناسان این حوزه نیز دعوت شده و نظرات آنها در خصوص مکانیزم های تعیین قیمت خودرو اعمال می شود.
مددی با بیان اینکه بر اساس این روش، قیمت خودرو کاهش می یابد، خاطرنشان کرد:بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، قیمت خودرو در مقاطع مختلف زمانی مشخص است و خودروسازان مکلف به اعمال قیمت های جدید هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مکانیزم قیمت گذاری خودرو تا پایان فرودین نهایی می شود افزود: مرجع رسمی تعیین دستورالعمل قیمت گذاری شورای رقابت است و هیچ قیمتی که از سوی مراجع مختلف به نفع خودشان مشخص می شود برای مردم قابل قبول نیست.