۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

ثبات‌بازارارزباحمايت‌ازتوليدوسرمايه گذاران

توجه به توليد و سرمايه گذاري به ويژه سرمايه گذاري خارجي سبب کنترل بازار ارز آزاد شده و زمينه هاي ثبات ارزي را فراهم مي کند.
کد خبر : ۱۰۴۴۴۲

صراط:فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي با اشاره به نقش مهم حمايت از توليد در ثبات بازار ارز، گفت: سرمايه گذاري لازمه هر توليد موفق است که با حمايت از زمينه هاي مثبت توليد مي تواند ثبات بازار ارز را درپي داشته باشد.
وي گفت: راهکارهاي فراواني براي انجام اين امر وجود دارد که مهمترين آن استفاده از منابع صندوق توسعه ملي براي تکميل طرح هاي نيمه تمام عمراني است که مانع سرمايه گذاري شده است.
اين کارشناس بازپرداخت مطالبات سرمايه گذاران را در اين زمينه موثر دانست و گفت: يکي از عواملي که سبب تداخل در بازار ارز و مانع سرمايه گذاري مي شود، وجود ارز در بازار آزاد است که با بازپرداخت مطالبات سرمايه گذاران و پيمانکاران از محل واگذاري اوراق مشارکت، مي توان ثبات ارز را سبب شد.
آقاميري ايجاد مرکز مبادلات ارزي را گامي مهم در کاهش نوسان ارز دانست و گفت: هدف مهم مرکز مبادلات ارزي، تقويت اصولي مبادلات ارزي به منظور ارتقاؤ ثبات بازار ارز بود که اين مهم سبب افزايش ضريب امنيتي سرمايه گذاران مي شود.