۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کوثری در تذکری آیین‌نامه‌ای:

چرامطهری امورضدانقلاب رادنبال می‌کند؟

نماینده تهران در مجلس گفت: آقای کوثری می‌گوید که چرا بنده از افراد خاصی حمایت می‌کنم، چرا از بسیجی‌ها و ترور شده‌ها حمایت نمی‌کنم، باید بگویم آنها حامی دارند و حامی بزرگی دارند، حکومت به طور کلی حامی آنهاست، بسیج و سپاه حامی آنهاست.
کد خبر : ۱۰۴۵۰۰
صراط:علی‌مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی و در واکنش به تذکر اسماعیل کوثری، گفت: آقای کوثری می‌گوید که چرا بنده از افراد خاصی حمایت می‌کنم، چرا از بسیجی‌ها و ترور شده‌ها حمایت نمی‌کنم، باید بگویم آنها حامی دارند و حامی بزرگی دارند، حکومت به طور کلی حامی آنهاست، بسیج و سپاه حامی آنهاست.

وی افزود: این افراد نه حکومت از آنها حمایت می‌کند و نه نهاد خاصی از آنها حمایت می‌کند، درباره شهادت دانشمندان هسته‌ای هم باید بگویم که روشن است، نیازی نیست ما وارد شویم، کل حکومت و مردم از دانشمندان هسته‌ای حمایت می‌کنند، یک جاهایی که همه هستند، نیازی نیست بنده وارد شوم.

علی مطهری همچنین با اشاره به بخشی از صحبت‌های اسماعیل کوثری که گفته بود مگر آقای مطهری مرجع قضایی است که می‌گوید باید عذرخواهی کنند یا دیه بدهند، گفت: مگر باید ما مرجع قضایی باشیم تا موضوع را بفهمیم و اظهار نظر کنیم؟ این استدلال درستی نیست.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به بخشی از صحبت‌های کوثری درباره شهید مطهری گفت: شما گویا شهید مطهری را درست نشناخته‌اید، چون درست نمی‌شناسید، به اینگونه کارهای بنده اعتراض می‌کنید، اول بروید شهید مطهری را بشناسید که او که بود، تفکرش چه بود، حرفهای امام و مقام معظم رهبری را ببینید و سپس راجع به این مسائل صحبت کنید.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر مطهری گفت: واقعیت این است که در این مورد حاکمیت، دستگاه قضایی، مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیروی انتظامی، با توجه به اینکه حادثه تلخی برای نظام بود، ورود پیدا کردند و انشالله امیدواریم دغدغه‌های نمایندگان به طور کامل رفع شود.
منبع: فارس