۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

کره شمالی می خواهدبا اوباماحرف بزند!

اظهارات مقامات کره شمالی، لفاظی است یا واقعی؟ "جان ادوارد" سفیر سابق انگلستان در کره شمالی در جواب به این سؤال، پاسخ دقیقی نداد؛ اما گفت: «احتمال دارد کره شمالی اشتباه استراتژیک بکند. ممکن است کره شمالی تحریک شود.»
کد خبر : ۱۰۴۵۴۴
صراط:مجری بی بی سی از سفیر سابق انگلستان در کره شمالی پرسید: اظهارات مقامات کره شمالی چقدر لفاظی است و چقدر وضعیت خطرناک شده است؟

 

"جان ادوارد" سفیر سابق انگلستان در پاسخ گفت: «فکر کنم هر دو درست است! خیلی از این حرف ها لفاظی است؛ ولی نمی گوئیم که نباید ترسید. فکر نمی کنم کره شمالی بخواهد جنگی را شروع کند. اگر این کار را بکند به طور قطع بازنده می شود.»

 

وی در ادامه اظهاراتش افزود: «یک احتمال جدی وجود دارد که کره شمالی، اشتباه محاسباتی مرتکب شود. ما در این چند هفته شاهد افزایش تنش ها بودیم. همین طور که پیش می رود امکان دارد این اقدامات، آمریکا را به واکنش وا دارد. کره شمالی ممکن است تحریک شود و دست به اقدامی بزند که خط قرمز آمریکا و کره جنوبی را رد کند و آن ها را تهدید کند که تلافی کنند.»

 

جان ادوارد به سفر بسکتبالیست آمریکایی به کره شمالی هم اشاره کرد و گفت: «ماه پیش وقتی "دنیس رادمن" بسکتبالیست آمریکایی به پیونگ یانگ رفت با یک پیام مهم برگشت و گفت "کیم جونگ اون" می خواهد با باراک اوباما حرف بزند. این نشان می دهد کره شمالی احترام می خواهد و می خواهد آمریکا او را به عنوان قدرت هسته ای به رسمیت بشناسد و آمریکا سیاست خصمانه اش را متوقف کند.»

 

 گفتنی است پیونگ یانگ که یک سال پیش در قبال دریافت کمک های غذایی و برداشته شدن تحریم ها، برنامه هسته ایش را تعلیق کرده بود با بی اعتنایی دولت های غربی مواجه شد. هفته گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا قصد داشته کمک غذایی به کره شمالی بکند؛ اما به دلیل این که نمی داند این کمک ها واقعا به دست مردم می رسد یا نه، ارسال این کمک را متوقف کرده است!

از طرف دیگر گرچه کره شمالی برنامه هسته ایش را متوقف کرد؛ اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های جدیدتری هم اعمال شد.

منبع: جام نیوز