۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری از نظر علما

انتخابات نزدیک است و بازار رقابت انتخاباتی و ظهور کاندیداها داغ است. تا کنون به طور رسمی ۱۶ کاندیدا اعلام کاندیداتوری کرده اند و همین مساله نشان می دهد انتخابات امسال از سال های گذشته، پررونق تر خواهد بود...
کد خبر : ۱۰۴۶۴۹

صراط: انتخابات نزدیک است بازار رقابت ای انتخاباتی و ظهور کاندیداها داغ داغ.


تا کنون به طور رسمی ۱۶ کاندیدا اعلام کاندیداتوری کرده اند و همین مساله نشان می دهد انتخابات امسال از سال های گذشته، پررونق تر خواهد بود.

از انجایی که چیزی به آغاز تبلیغات رسمی انتخاباتی باقی نمانده است، توصیه های سیاسیون به رقبای انتخاباتی نیز آغاز شده است.

 

علما و مراجع تقليد قم نیز در ديدارهايي كه با گروه‌هاي سياسي داشتند، ضمن بر شمردن آسيب‌هاي انتخابات آينده، ‌ويژگي‌هاي رئيس‌جمهور آينده را بر شمردند.

 

آيت‌الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار با برخي اعضاي حزب موتلفه اسلامي با تاكيد بر حضور حداكثري مردم در انتخابات آينده، گفت: آنچه از حضور مهم‌تر است نتيجه آن است و نتيجه انتخابات به اين دليل مهم است كه چهار سال آينده كشور در اختيار رئيس‌جمهور قرار خواهد گرفت و موقعيت نظام جمهوري اسلامي در جهان موقعيت خاصي است كه در طول تاريخ اسلام هيچ‌گاه در اين موقعيت نبوده و اين موقعيت بسيار ممتاز بوده و اينكه به كجا خواهد رسيد بسيار مهم‌تر است.


آيت‌الله يزدي افزود: بايد بسيار هوشيار بود كه نكند به دليل لزوم حضور اكثريت مردم در پاي صندوق‌هاي راي به نتيجه‌ آن كم توجهي شود. بايد مراقب باشيم شخصي رئيس‌جمهور نشود كه هر روز درگيري و مشكل ايجاد كند.

 

وي با بيان اينكه كسي كه مي‌خواهد زمام قوه مجريه كشور را به عهده گيرد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، گفت: مردم بايد با دقت و بينش انتخاب درست داشته باشند اگر اطلاعات كمي در مورد كانديداها دارند از معمتدين سوال كنند و اطلاعات لازم را كسب كنند و رئيس‌جمهور آينده بايد تمام ويژگي‌هاي مثبت روساي جمهور قبل را داشته و نواقص آنها را نداشته باشد.

 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: ارشادات مقام معظم رهبري بايد سر لوحه كارها قرار گرفته و ما بايد پشت سر رهبري حركت كنيم. وي تاكيد كرد: اگر ما ساكت بنشينيم و منتظر انتخابات بي‌نظر باشيم روز قيامت مسئول هستيم، امروز كساني كه حجت شرعي به حضور در انتخابات دارند كم نيستند و بايد طي راهكاري به ائتلاف و وحدت نيروهاي اصولگرا و ارزشي نزديك شد.

 

آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اينكه تشتت و تفرقه نيروهاي معتقد به انقلاب قطعا مضر و خطرناك است، افزود: نتيجه تفرقه و تشتت نيروهاي وفادار به انقلاب جز شكست و پيروزي افرادي كه امتحان خوبي نداده‌اند نخواهد بود؛ اگر كساني حاضر به ائتلاف نباشند و اظهار و ابراز تدين و وفاداري به انقلاب هم كنند بايد از آنها تعجب كرد.

 

وي بيان داشت: پخش آرا باعث شكست مي‌شود و با قداست و تقوا سازگار نيست، برخي از مسائل بسيار روشن است و همه بايد به آن توجه كنند؛ تقواي ديني ايجاب مي‌كند كه به اين مسئله توجه كنيم، مگر خداي ناكرده روي هوي و هوس و نظرات و منافع شخصي مي‌خواهيم كار كنيم؟

 

اين مرجع عظام تقليد تشتت نيروهاي وفادار به انقلاب را غيرشرعي دانست و تاكيد كرد: شرعا تشتت جايز نيست و بايد آنهايي كه معتقد به انقلاب و نظام هستند در اين خصوص تامل و تدبر كنند.
وي افزود: البته بايد با نظرخواهي سراغ افراد خوش‌سابقه و با سابقه بروند و شاخصه‌ها را مدنظر داشته باشند، هيچ مانعي ندارد روي يك نفر توافق كنند و سايرين بازوي او باشند و در حل مشكلات همكاري كنند.

 

آيت‌الله مكارم‌شيرازي يكي ديگر از آسيب‌هاي انتخابات را حركت به سوي فرهنگ غرب دانست و ادامه داد: در غرب براي كسب راي دست به هر اقدامي مي‌زنند، اما ما نبايد براي جلب آراي گروه‌هاي منحرف دست به هر اقدامي بزنيم.

 

وي بيان كرد: نبايد فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربي و وعده‌هاي توخالي و عوام‌فريبي باشد؛ بايد اصول اسلامي در تبليغات و برنامه‌ها و هزينه‌ها رعايت شود و افراد مراعات اين مسائل را بكنند.

 

آيت‌الله حسين نوري‌همداني نيز در ديداري جداگانه گفت: رئيس‌جمهور آينده بايد واجد شرايط و ويژگي‌هايي باشد كه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاكيد كردند. وي ولايت‌مداري را شاخصه رئيس‌جمهور آينده ذكر كرد و افزود: در داخل نيز ما با مشكلاتي روبه‌رو هستيم كه نمي‌توان همه را ناشي از تحريم‌ها دانست، در كشور ما منابع و استعدادها فراوان است، چرا بايد وضعيت ما اينگونه و گراني تا اين حد سرسام‌آور و افسار گسيخته باشد.

 

اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه ما در عرصه داخلي نيازمند مديريت قوي هستيم تا بتوانيم بر مشكلات غلبه كنيم، ابراز داشت: در مقابل دشمنان كينه توز نيز نيازمند سياست قوي هستيم كه خود در گرو داشتن ايمان و ولايت‌مداري است.

 

وي با بيان اينكه ما درباره اشخاص صحبتي نمي‌كنيم، يادآورشد: فردي كه مي‌خواهد رئيس‌جمهور شود بايد ولايت‌مدار، كارآمد و پرتلاش و سختكوش باشد و اميدواريم چنين فردي پيدا شود.
آيت‌الله نوري‌همداني انتخابات اين دوره از رياست‌جمهوري را به مراتب حساس‌تر از دوره‌هاي گذشته دانست و افزود: فردي كه مي‌خواهد رئيس‌جمهور شود و مشكلات را حل كند بايد به لحاظ مختلف جامع و كامل باشد.

 

آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار با اعضای حزب موتلفه متذکر شد: اگر کسی می خواهد که در جمهوری اسلامی ما نامزد ریاست جمهوری بشود باید برنامه ریزی قوی داشته باشد و برنامه ریزی هم باید قبل از انتخاب شدن باشد نه اینکه اول انتخاب بشود و بعد شروع به برنامه ریزی بکند.

وی در ادامه یادآور شد: البته تجربه مردم ما در زمینه انتخابات کم نیست و خود این تجربیات باعث پختگی مردم ما شده است، چرا که ما دیده ایم که بعضی از افرادی که آمدند (از ابتدا تا انتها) به یک شکل کار نکردند و دچار فراز و نشیبهایی بوده اند و ما باید سعی کنیم فردی را انتخاب کنیم که به بهترین شکل ممکن کار کند و شخصی را انتخاب کنیم که رهبری بزرگوار بدون هیچ گونه دغدغه ای حکم تنفیذ ریاست جمهوری را به او واگذار کند، پس ما باید در مورد کسی که می خواهیم انتخاب کنیم تمام جوانب را در نظر بگیریم.

منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۲
۱۹
درود خدا برهمه علمای صادق وهمرهان امام وانقلاب .از علما معظم تقاضای عاجزانه دارم ابتداء درون حوزه را که امروز اکثر بداخلاقی ها وبی ادبی ها از انجا به جامعه تسری پیدا میکند از جمله توهین به خودعلما؟! ومراجع ؟! وپرتاب کفش ومهر وفحاشی به شخصیتهای نظام وانقلاب؟!!چاره ای بیاندیشند ؟!بعد. قطعا مردم انوقت با جان ودل نصیحت های بزرگوران را خواهند پذیرفت
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۱
۲۰
شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری از نظر اسلام :

گرایش نداشتن به اسراییل !!!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
۲۳
۹
.
این انتخابات پرشور تر از انتخابات های گذشته و با حضور گسترده مردم برگزار میشه"

و بعضیا بدانند:

انتخابات متعلق به یک جناح خاص و نهاداهایی نیست!!! و متعلق به همه تفکر و سلیقه هاست"
___________________________

این مردم هستند که بایند انتخاب کنند و بعضیا در فکر ........ کردن انتخابات نباشند!!!!
___________________________

*** میزان رأی ملت است"چه مشایی،چه خاتمی ***
محمد (م ....)
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضیا بدانند انتخابات نظام اسلامی برای دوستان اسراییل نیست !! دوستان اسراییل اصلا صلاحیتهای سیاسی اعتقادی خدمتی و ... برای حضور در انتخابات نظام اسلامی که برای برپایی اون خون هزاران هزار شهید ریخته شده رو ندارن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۴
۱
اما از نظر مردم رئیس جمهور باید فردی سالم جدی خدمت گذار متفکر دارای خلاقیت و ابتکار مودب دلسوز واقع بین صاحب رای و اندیشه مومن دارای برنامه دقیق و مدیری توانا باشد و برعکس عوام فریب دروغگو خالی بند وابسته متزلزل ترسو غیر منطقی پرخاشگر عصبی جوگیر چاپلوس ریاکار و اختلاف افکن و قانون شکن نباشد
جواد ج خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
۸
۷
شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری از نظر ما، میلیاردر بودنش هست.!!!
حالا همین حضرات تا بحال توی انتخابات اصلح را انتخاب نموده اند؟
چند سال پیش گرایش به اقای احمدی نزاد داشتند چون گفتار هاشون اینو نشون میداد!!!!!!!!!!!!!!!!