۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

علت بی‌اعتمادی ایران به مذاکره باآمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران در کنگره امریکا را علت بی‌اعتمادی ایران به مذاکره مستقیم با واشنگتن خواند.
کد خبر : ۱۰۴۹۶۹
صراط:
عوض حیدرپور شهرضایی درباره طرح سناتورهای امریکایی‌ها برای تشدید تحریم‌ها در ایران گفت: چنین طرح‌هایی در راستای تحریم‌های قبلی امریکایی‌هاست و قطعا اگر سناتورها چنین طرحی ارائه کنند، در کنگره هم رأی می‌آورد و اوباما نیز آن را ابلاغ خواهد کرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: غرب هیچ فایده‌ای از تحریم‌های خود علیه ایران نمی‌برد و فقط رنج تحریم نصیب مردم ایران می‌شود و شرایط برای آنها سخت‌تر خواهد شد ولی ملت با تحمل این وضعیت، چنین بحران‌هایی را پشت سر می‌گذارد و با این تحریم‌ها و طرح‌ها به زانو درنخواهد آمد.

وی تحریم‌های غرب را برای مردم ایران ظالمانه و غیرعادلانه خواند و تصریح کرد: غرب باید با استفاده از تجربه تحریم‌ها در گذشته، نسبت به تصویب چنین طرح‌هایی اقدام نکند و از دشمنی با مردم ایران دست بردارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب عدم خوش‌بینی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نسبت به ادعای مذاکره مستقیم واشنگتن- تهران از سوی امریکا می‌شود، توضیح داد: برخوردهای دوگانه امریکا نسبت به ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون وجود داشته و امریکایی‌ها در گفته خود صادق نیستند.

حیدرپور گفت: ایران همواره اعلام کرده موافق حل مسائل از طریق گفت‌وگو و مذاکره است ولی امریکایی‌ها تنها مدعی گفت‌وگو هستند و شاهد این ادعا نیز تشدید تحریم‌های آنها بدون رخداد اتفاق خاصی است که دروغ بودن اظهارات آنها را ثابت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تحریم غیرمنطقی ایران از سوی امریکا در شرایطی که آنها پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم را می‌دهند، باعث تاخیر در انجام مذاکره خواهد شد و عدم خوش بینی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را به ادعای امریکایی‌ها تشدید می‌کند.

جمعی از سناتورهای آمریکایی با تهیه پیش نویس طرحی به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران هستند و این طرح ممکن است در ماه جاری میلادی برای تصویب در سنا و مجلس نمایندگان به کنگره ارایه شود.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
متاسفانه آمریکا همه خود را برای اسرائیل هزینه کرد. درصورتی که ایران را که برای آمریکا اصلا هزینه ای که نداشت هیچ؛بلکه همه اش منفعت بود را کنار گذاشت و با او دشمنی تا جائی که حتی راضی به سرنگونی هواپیمای مسافرتی ایران برای نجات صدام از جنگ شد. کرد و بر عکس به اسرائیل پرداخت که همه اش برای آمریکا هزینه است . اکنون هم برای برگشت آمریکا و دست برداشتن از دشمنی با مردم ایران دیر نشده چون ایرانیان خیلی سخاوتمندند