۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸

دو نکته درباره بیانیه اخیر مایلی‌کهن

رییس انجمن ورزشی‌نویسان معتقد است بیانیه اخیر محمد مایلی کهن حاوی دو نکته مهم و اساسی است که براساس تکلیف حرفه ای و رسانه ای نباید به سادگی از آن گذشت.
کد خبر : ۱۰۴۹۹۳
صراط:در یادداشت عبدالحمید احمدی آمده است: نکته نخست عذرحواهی از مردم استان لرستان و به ویژه تماشاگران و طرفداران فوتبالی آن خطه به خاطر عدم نتیجه گیری و شکست های تیم فوتبال گهر دورود و پذیرش کامل مسئولیت آن و تاکید بر این نکته مهم که "برنده واقعی" در میادین مسابقات مردمی بوده اند که سرافرازانه علیرغم تحمل باخت و شکست تیم محبوب شان با شخصیت و منش والا و انسانی خود نه تنها تیم حریف و داوری را با الفاظ و رفتار ناخوشایند تخریب نکرده بلکه با احترام فراوان آنان را تشویق کرده اند.

بازنده بودن و سرافراز بودن، بازنده بودن و شهامت پذیرش شکست، بازنده بودن و حریف را محترم شمردن، بازنده بودن و بی مهری نکردن به داوران، بازنده بودن و دل پاک و نجیب بودن، و جملاتی از این دست که در بیانیه به آن تاکید شده است واژه ها و عباراتی نامانوس و مغایر با حال و هوای این روزهای اکثر قریب به اتفاق ورزشگاههای فوتبال ماست که متاسفانه امواج تخریب گر آن تمام زیبایی های فوتبال را هدف قرار داده اند. باید با تمام وجود با این آرزوی محمد مایلی کهن همراه شد تا این منش و شخصیت مترقی ارائه شده از سوی تماشاگران گهر دورود به جامعه فوتبال و سایر ورزشگاه‌ها نیز تسری یابد تا خیل عظیم علاقمندان رشته جذاب و مهیج فوتبال در کشور همراه با بازیکنان، مربیان، داوران، و سایر عوامل اجرایی و مدیریتی دخیل در آن از زیبایی ها و لذت واقعی و حقیقی فوتبال بهره مند شوند.

نکته دوم نیز به شخص مایلی کهن و اعلام تصمیم انسانی و برخاسته از ذات ورزشی و پهلوانی او باز می گردد که طی آن مبلغ قرارداد خود را با رخصت از مستاجر باشگاه، بدون کم و کاست در اختیار معتمدین محلی قرار داده تا صرف تکمیل ورزشگاه جهان پهلوان تختی دورود شود. حرکتی که پیش از این نمونه ای از آن را در صنف شاغلین حرفه ای ورزش کمتر سراغ داشتیم. به ویژه آن که این تصمیم علیرغم نیاز مالی است که به طور قطع محمد مایلی کهن در شرایط فعلی اقتصادی با آن مواجه است.

در ادبیات دینی ما همواره به توصیه کنندگان اخلاق و ارزش تاکید شده است که به جای حرف، با عمل و رفتار خود الگوی مردم باشید و الگوی صحیح فرهنگی را در عمل از خود نشان دهید. چرا که گفته اند "دو صد گفته چون نیم کردار نیست". و جای تاسف است که در محیط و فضای ورزش ما هر روز که جلوتر می رویم کمتر از قبل، شاهد این گونه رفتارهای پهلوان منشانه هستیم . باید به خاطر این گذشت و رفتار انسانی از محمد مایلی کهن که در جایگاه مقدس یک مربی ورزش قرار دارد و عملکردش می تواند الگویی برای همه ورزشی ها و به ویژه جوانترها باشد صمیمانه سپاسگزار بود. امید آن که مسئولان ورزش و مدیران محلی استان لرستان در جهت ارج نهادن به این اقدام فرهنگی، آستین همت را بالا بزنند و با تخصیص بودجه و اعتبار لازم دغدغه محمد مایلی کهن و مردم لرستان را در تکمیل ورزشگاه دورود هرچه سریعتر برطرف نمایند. والسلام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
دم مایلی کهن گرم