۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

متکی‌درجمع‌دانشجویان‌دانشگاه آزادمشهد

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: برای سهم‌خواهی وارد عرصه انتخابات نشده‌ام و اگر احساس کنم از اقبال عمومی در این صحنه برخوردار نیستم به راحتی کناره ‌می‌گیرم.
کد خبر : ۱۰۵۰۵۳

صراط:منوچهر متکی در سلسله نشست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با عنوان تا انتخابات در محل دانشگاه علوم سیاسی آزاد این شهر اظهار کرد: انحراف پدیده‌ای است که یک انقلاب، مردم، رهبری و مکتب را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: انحراف در رهبری را می‌توانیم در مصر مثال زده و همچنین انحراف در مردم را در آندلس که امروزه به سبب انحرافات تبدیل به اسپانیای امروز شده است.

وی تصریح کرد: مسئله انحراف را باید جدی بگیریم؛ انتخابات در ایران انتخابات آزاد و سالم است و مردم در این انتخاب با عنوان تکلیف و حق خود تعیین سرنوشت می‌کنند.

* ناکامی 1+5 در بحث هسته‌ای در برابر ایران

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 گفت: در مقوله هسته‌ای ایران اسلامی دست برتر را دارد.

وی ادامه داد: امروز دستاوردهای مهمی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به صراحت می‌توانیم اعلام کنیم 1+5 غیر از نشانه‌هایی که آورد به خواسته‌های هسته‌ایش نرسیده و به نوعی ناکام مانده است.

متکی یادآور شد: باید در حوزه هسته‌ای شفاف‌سازی میان دو طرف یعنی ایران و 1+5 صورت گیرد، در کفه ایران تثبیت حق هسته‌ای و حقوق ملت ایران و در کفه 1+5 ادعاهای آنان مبتنی بر استفاده ایران از انرژی هسته‌ای برای تسلیحات نظامی مطرح است.

وی اذعان داشت: ایران از حیث اینکه عضو ان‌پی‌تی است متعهد به آژانس بوده و به صراحت و شفاف مواضع خود را در موضوع هسته‌ای اعلام می‌کند.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان از تعامل دولت هشتم در بحث هسته‌ای با کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس یاد کرد و ادامه داد: دولت هشتم تعلیق انرژی هسته‌ای را پذیرفته بود و این در حالی است که در مرداد ماه 84 بعد از انتخابات ریاست جمهوری پس از دو سال و اندی تعلیق،EU3 (فرانسه، آلمان، انگلیس) بسته پیشنهادی به ما ارائه دادند و نکته مهم این است که در این بسته پیشنهادی حقی برای ایران از حیث غنی‌سازی در نظر گرفته نشده بود.

متکی بیان کرد: باید طراحی کلی در حوزه هسته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم تعامل جدی و جدید در این حوزه ایجاد کنیم؛ به صراحت اعلام می‌کنیم از آرای روسیه و چین در قطعنامه‌های 1+5 انتقاد داریم.

* ضرورت نگاه جدی به آموزش و پرورش برای تبیین فرهنگ تولید

متکی با اشاره به وجود ناهنجاری‌ها و مشکلات در سطح جامعه گفت: امروز شاهد ناهنجاری‌ها و مشکلات عدیده و گسترده در سطح جامعه اعم از طلاق و اعتیاد هستیم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نهادی است که می‌توان فرهنگ را به درستی و از کودکی در میان دانش آموزان تبیین کرد، فرهنگ کار کردن، تلاش، احترام و همچنین توسعه فرهنگ تولید از مواردی است که باید از سنین کودکی در آموزش و پرورش توجه جدی به آن شود.

* برای سهم‌خواهی در عرصه انتخابات حضور نیافته‌ام

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان همچنین افزود: تا روزهای پایانی اصولگرایان یک نفر از ائتلاف سه‌گانه و یک نفر از مجموعه ائتلاف پنج‌گانه را که دارای اقبال عمومی بیشتری است انتخاب کرده و دیگران ثبت‌نام نمی‌کنند.

متکی افزود: با این روند از میان 8 اصولگرا، 2 اصولگرا وارد عرصه جدی انتخابات شده و اگر شاهد شرایط تنگ و سخت رقابتی باشیم فقط یک نفر را در عرصه انتخابات وارد می‌کنیم.

متکی با اشاره به خدمت 34 خود در نظام تأکید کرد: بیش از سه دهه در این نظام و انقلاب خدمت کرده‌ام و به نوعی می‌توان گفت در ارکان تصمیم‌گیری نظام قرار داشته‌ام.

وی تصریح کرد: برای سهم‌خواهی وارد عرصه انتخابات نشده‌ام و اگر احساس کنم از اقبال عمومی در این صحنه برخوردار نیستم به راحتی کناره ‌می‌گیرم.

وی یادآور شد: حضورم در عرصه انتخابات از حیث توانایی و ایجاد تصویر تمام‌نما از نقاط ضعف و قوت برای اداره کشور است.

منبع: فارس