۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵

10سال‌تلاش‌برای‌اجرای‌اذان‌ماندگار+عکس

«محمد‌حسین سبز‌علی» مدرس هنر تلاوت قرآن کریم توفیق در اجرای اذان ماندگار خود را عنایت و هدیه پیامبر اعظم(ص) دانسته و می‌گوید: اجرای این اذان نتیجه 10 سال تلاش است.
کد خبر : ۱۰۵۲۴۴

صراط:اکنون قاریان و مؤذنان کشورمان، اذان‌های متعددی را اجرا کرده‌اند که برخی از این آثار شاید تا ابد جاودان مانده و مردم شریف این مرز و بوم در اوقات شرعی از آنها بهره ببرند.

از میان اذان‌های متعدد ضبط شده می‌توان به اجرای اذان با صدای اساتیدی چون؛ «رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی»، «حسین صبحدل»، «محمد آقاتی» و «حسن رضائیان» اشاره کرد.

البته در سال‌های اخیر شاهد اجرای اذان با صدای دیگر اساتید و قاریان بوده‌ایم که از این میان می‌توان به اذان «کریم منصوری»، «محمد‌حسین سعیدیان» و اخیرأ هم اذان «محمد‌حسین سبز‌علی» اشاره کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

برای کسب اطلاع از چگونگی اجرای این اذان ماندگار دقایق کوتاهی را با «محمد‌حسین سبز‌علی» به گفت‌وگو نشستیم که از نظر شما می‌گذرد.

  چند سالی است که هنگام اوقات شرعی شاهد پخش یک اذان زیبا با صدای شما هستیم کمی از این اثر برای ما بگویید.

سبز‌علی: بله این اذان حدود دو سال است که از صدا و سیما پخش می‌شود، من این اذان را چند سال پیش در مشهد مقدس در مقام «رست» اجرا کردم.

  چطور شد که این اذان را خواندید؟

سبز‌علی: سال‌ها پیش در شب تولد حضرت «محمد(ص)» از آقا «رسول‌الله» خواستم تا برای اجرای این اذان مرا یاری کند و من این اثر را هدیه‌ای از «رسول‌الله(ص)» و «اهل‌بیت(ع)» می‌دانم.

  برای اجرای این اذان چقدر زمان صرف کردید؟

سبز‌علی: من حدود 10 سال برای تلاوت این اذان ماندگار تلاش ‌کردم و به لطف خدا و «رسول‌الله(ص)» موفق به اجرای این کار شدم.

  برای اولین بار این اذان را در کجا اجرا کردید؟

سبز‌علی: چند سال پیش در مشهد بودم که چند اذان در مقام‌های «سه‌گاه» و «حجاز» گفتم، پس از آن هم این اذان را در مقام «رست» اجرا کردم که مورد اقبال مردم قرار گرفت و از این بابت از خداوند متعال سپاسگزارم.

منبع: فارس