۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

خطر عمل‌ قلب‌ ابوالفضل زرویی بالاست

به دلیل مشکلاتی که بیماری دیابت برای ابوالفضل زرویی ایجاد کرده، عمل قلب او با خطر بالایی همراه است.
کد خبر : ۱۰۵۳۱۸

صراط:محمد زرویی - برادر این طنزپرداز -  درباره‌ی وضعیت برادرش که در بیمارستان بستری است، همچنین گفت: بعد از آنژیوگرافی، پزشکان تشخیص دادند که سه رگ قلب ایشان بسته شده است و باید برای بهبود، عمل قلب باز انجام شود و رگ‌ها از دست یا پا گرفته و به رگ‌های قلب پیوند زده شود. 


او افزود: اما به دلیل بیماری ریه و نارسایی کلیه‌ی او که بر اثر دیابت ایجاد شده و خود بیماری دیابت ایشان، خطر عمل بالاست و پزشکان باید آزمایش‌های زیادی را بگیرند تا ببینند چگونه می‌توان این خطر را کاهش داد.

محمد زرویی درباره‌ی وضعیت کنونی ابوالفضل زرویی توضیح داد: الآن حال‌شان خوب است، صحبت می‎کنند و راه می‌روند، اما به دلیل مسدود بودن رگ‌ها، تنها 30 درصد قلب کار می‌کند و تحرک برای ایشان خوب نیست؛ برای همین هم اکنون در سی‌سی‌یو بستری هستند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل زرویی نصرآباد از شامگاه شنبه (17 فروردین‌ماه) به‌دلیل سکته‌ی قلبی در بیمارستان بستری شده است.

این شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز، متولد 15 اردیبهشت‌ماه سال 1348، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او از سال 1368 فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را با نشریات آغاز کرده است. این طنزپرداز در آثار طنزش از شهرت‌هایی مانند: ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل استفاده کرده است.

از آثار منتشرشده‌ی ابوالفضل زرویی نصرآباد این عنوان‌ها هستند: تذکرةالمقامات، افسانه‌های امروزی، وقایع‌نامه‌ی طنز ایران (کار مشترک با فریبا فرشادمهر)، کتاب گویای «بامعرفت‌های عالم»، «رفوزه‌ها» (مجموعه‌ی شعر طنز)، «حدیث قند» (مجموعه‌ی مقاله‌ درباره‌ی طنز) و مجموعه‌ی طنز «غلاغه به خونه‌ش نرسید».

زرویی که مدتی سردبیر ماهنامه‌ی «گل‌آقا» بوده، پایه‌گذار و مدیر دفتر طنز حوزه‌ی هنری هم بوده است.

منبع: ایسنا