۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

احیاسازمان مدیریت وبرنامه ریزی دردولت آینده

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عاقلانه ترین کارهایی که دولت بعدی که سر کار می آید می تواند انجام دهد این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند به عنوان یک مرکز متفکر و یک سازمان فرابخشی تنظیم و اجرای بودجه را علمی، معقول و متناسب با نیازهای کشور انجام دهد.
کد خبر : ۱۰۵۶۲۵
صراط: احمد توکلی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که صبح دوشنبه در خبرگزاری مهر برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر دولت آینده شیوه دولت فعلی را در بودجه نویسی ادامه دهد و اداره کشور از نظر اقتصادی به شیوه فعلی ادامه یابد چه سرنوشتی در انتظار کشور و مردم است، گفت: من جزو سیاستمداران امیدار هستم، معتقد نیستم که این وضع بد همینطور پیش برود.

وی افزود: انشاءالله دولت بعدی امید است که کارها را عقلانی تر و علمی انجام دهد و از کارهای حساب نشده پرهیز کند.

توکلی گفت: چون حجم دولت بزرگ است و دخالتش در اقتصاد بیشتر است آثار منفی بودجه بد از متوسط کشورها بیشتر است و اگر به صلاح نزدیک شود و به طرف بودجه ریزی عقلانی و صحیح پیش رود آثار مثبتش بیشتر می شود. انشاءالله باید نقش دولت را هم کم کنیم و تا آنجایی که ممکن است به مردم بسپاریم.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که اصلاح رویه های غلط پایه گذاری شده چقدر زمان می برد، گفت: شروع اصلاحات به وقت زیادی نیاز ندارد اما بازخورد اصلاحات وقت می برد.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نظر ما نباید منحل می شد گرچه همان زمان مرکز پژوهش ها بررسی کرد و تاکید کرد که دولت اختیار قانونی داشته که چنین کاری انجام دهد و نوشتیم که از نظر حقوقی ایرادی به کار دولت نیست اما از نظر کارشناسی به کار دولت انتقاد کردیم.

توکلی گفت: به نظر می رسد یکی از عاقلانه ترین کارهایی که دولت بعدی که سر کار می آید می تواند انجام دهد این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کند. یک مرکز متفکر وجود داشته باشد که به عنوان یک سازمان فرابخشی بتواند تنظیم و اجرای بودجه را علمی، معقول و متناسب با نیازهای کشور انجام دهد.

ادامه دارد. ...

منبع: مهر