۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷

همايش انتخاباتي دولت شرعاخلاف است

رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان با بيان اينکه برگزاري همايش 100 هزار نفري دولت در استاديوم آزادي با بودجه بيت‌المال شرعا و قانونا خلاف است، گفت: حماسه سياسي در ورزشگاه آزادي محقق نمي‌شود بلکه با خدمت‌رساني بي‌منت محقق مي‌شود.
کد خبر : ۱۰۵۶۴۳
صراط: سيد محمد بياتيان از برگزاري همايش 100 هزار نفري در استاديوم آزادي توسط دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: برگزاري چنين همايشي در شان دولت نظام جمهوري اسلامي ايران نيست.

وي افزود: دولت مجري انتخابات بوده و نبايد به صورت مصداقي وارد انتخابات شده و متينگ سياسي و انتخاباتي برگزار کند.

رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان خاطر‌نشان کرد: شرکت‌هايي که عنوان مي‌شود اسپانسر مالي اين همايش‌ را برعهده گرفته‌اند به نوعي از بيت‌المال و از جيب مردم هزينه مي‌کنند.

بياتيان متذكر شد: برگزاري همايش 100 هزار نفري با رويكرد انتخاباتي و سياسي آن هم از بودجه بيت‌المال به لحاظ شرعي و قانوني خلاف است.

عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح کرد: در شرايط فعلي که کشور با مشکلات زيادي مواجه است هزينه بيت‌المال در چنين همايش‌هايي غيرمنطقي بوده و به نوعي خيانت به ملت است.

نماينده بيجار افزود: بازسازي مناطق زلزله‌زده بوشهر، خراسان‌جنوبي و آذربايجان‌شرقي از جمله اولويت‌هايي است که بايد دولت به جاي برگزاري همايش 100 هزار نفري به آن‌ها بپردازد.

بياتيان با بيان اينکه مجلس مخالف برگزاري چنين همايشي است، گفت: قطعا نمايندگان در جلسه علني فردا به اين موضوع واکنش نشان داده و آن را محکوم خواهند کرد.

وي تصريح کرد: دولت بايد بداند حماسه سياسي در استاديوم آزادي محقق نخواهد شد بلکه در جاي‌جاي کشور و با لمس رايحه خدمت‌رساني بدون منت توسط مردم محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است، دولت قصد دارد روز پنج شنبه هفته جاري با جمع‌آوري 100 هزار نفر از استان‌هاي مختلف كشور در استاديوم آزادي همايشي به بهانه تجليل از دست‌اندرکاران سفرهاي نوروزي برگزار کند.

اين در حالي است که بسياري از مسئولان معتقدند هدف اين همايش سياسي و انتخاباتي بوده و در آستانه انتخابات رياست جمهوري مصداق اقدامات انتخاباتي است.