۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

چهارمین فروداجباری هواپیمای ایران دربغداد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرد که روز دوشنبه، یک روز پس از بازرسی از یک هواپیمای سوری که از مسکو راهی دمشق بود، مجددا از یک هواپیمای باری ایرانی به مقصد سوریه بازرسی کرده است.
کد خبر : ۱۰۵۷۲۲
صراط: خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: ناصر بندر، رییس سازمان هواپیمایی کشوری عراق به این خبرگزاری گفت که در این بازرسی هیچ‌گونه اقلام ممنوعه مشاهده نشده است.

در پی اعلام بغداد مبنی بر تشدید اقدامات بازرسی از هواپیماهایی که به مقصد سوریه پرواز می‌کنند، این چهارمین بار است که یک هواپیمای ایرانی مجبور می‌شود در فرودگاه بغداد به زمین بنشیند.

مسوولان عراقی عصر چهارشنبه گذشته نیز از یک هواپیمای باربری ایرانی که به مقصد سوریه در پرواز بود، خواستند تا جهت بازرسی در فرودگاه به زمین بنشیند.

ناصر بندر در آن زمان نیز بیان کرد که تیم بازرسی هیچ وسیله ممنوعه‌ای را در هواپیمای تحت بازرسی نیافتن.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این اقدام ضمن ابراز ناخرسندی نسبت به اقدام اخیر دولت عراق در بازرسی هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و دارویی و مواد غذایی به مقصد سوریه، این عمل را مخالف اصول و موازین پذیرفته‌ شده بین‌المللی و روابط حسن هم‌جواری دو کشور دانسته و گفته بود: بازرسی از هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران، کذب بودن ادعاها و تبلیغات خلاف واقع برخی طرف‌ها را مجددا به اثبات رساند.

او هم‌چنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف انسان‌دوستانه خود هم‌چنان به ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم سوریه ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا