۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

دولت دهم درسال پاياني خودرکوردشکست

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از آنجايي که اداره مملکت بدون بودجه امکان ندارد، تصويب كليات لايحه بودجه با نوعي جبر همراه بوده است چرا که اگر دوباره رد مي‌شد ما عملا سال 92 را از دست مي‌داديم.
کد خبر : ۱۰۶۱۲۲
صراط: محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي  با اشاره به تصويب كليات لايحه بودجه در مجلس گفت: از آنجايي که اداره مملکت بدون بودجه امکان ندارد، تصويب لايحه بودجه با نوعي جبر همراه بوده است چرا که اگر دوباره رد مي‌شد ما عملا سال 92 را از دست مي‌داديم.
 
وي ادامه داد: در حالي بودجه سه دوازدهم براي کشور مضر بوده و بهره‌وري امکانات بودجه را از بين مي‌برد، دولت دهم در سال پاياني خود در تاخير ارائه بودجه به مجلس رکورد شکسته است.
 
نايب رئيس مجلس گفت: بودجه سه دوازدهم مانند اين است که دولت فقط بودجه را بگيرد اما نداند که بايد با آن چه کند، در حالي که اين پول طبق برنامه‌ريزي مي‌تواند در جهت اشتغال، پروژه‌هاي عمراني، ارتقا آموزشي و سلامت به کار گرفته شود.
 
 
وي افزود: اعضاي کميسيون بودجه اعضاي کميسيون تلفيق بودجه را رد کردند اما اقدام آن‌ها به معني رد بودجه در صحن علني نبود بلکه مي‌خواستند با اين اقدام اشکالات بودجه را اعلام کنند.
 
نماينده تهران ادامه داد‌: کميسيون تلفيق بايد در مورد بخش‌هايي مانند صنعت و معدن که بودجه‌اي براي آن‌ها در نظر گرفته نشده، بررسي‌هاي لازم را انجام دهد.
 
باهنر در پايان خاطرنشان کرد: دولت براي تنظيم بودجه دست‌کم 100 هزار نفر نيرو در اختيار دارد در حالي که نيروها و امکانات ما براي بررسي جزئيات به اندازه دولت نيست، با اين حال کارشناسي‌هاي مهمي از سوي مرکز پژوهش‌ها و نماينگان مسلط مجلس براي اين کار صورت گرفته است.