۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲

دفاعيه‌اي 30 صفحه‌اي عليه مشايي

بر اساس احضاریه دادستانی تهران، پيام فضلی‌نژاد به اتهام ایراد افترا و نشر اکاذیب علیه "اسفنديار رحیم مشایی" به ارائه آخرين دفاعيات خود خواهد پرداخت. بدین ترتیب، بازپرس پس از ارائه آخرین دفاع فضلی‌نژاد تصمیم قضایی خود را درباره این پرونده اعلام خواهد کرد.
کد خبر : ۱۰۶۱۴۷
صراط: سومین جلسه بازپرسی از شکایت معاونت حقوقی رياست جمهوري علیه پیام فضلی نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان، روز شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۱ از فضلی‌نژاد به اتهام ایراد افترا و نشر اکاذیب علیه اسفندیار رحیم مشایی شکایت کرد. این شکایت که از مقاله "آیت‌الله علیه ماسون‌ها" در دادسرای فرهنگ و رسانه طرح شده، ابتدا به دلایل حقوقی رد شد، اما مجددا در دستور رسیدگی قرار گرفت.

مقاله "آيت‌الله عليه ماسون‌ها" ارديبهشت ١٣٩٠ به قلم فضلي‌نژاد با موضوع "تحليل معرفتي ـ سياسي كارنامه حلقه انحرافي دولت" در رسانه‌هاي مختلف منتشر شد. 

بر اساس احضاریه دادستانی تهران در اين جلسه، پيام فضلی‌نژاد به اتهام ایراد افترا و نشر اکاذیب علیه "اسفنديار رحیم مشایی" به ارائه آخرين دفاعيات خود خواهد پرداخت. بدین ترتیب، بازپرس پس از ارائه آخرین دفاع فضلی‌نژاد تصمیم قضایی خود را درباره این پرونده اعلام خواهد کرد.

پژوهشگر موسسه کیهان پیش از این در آخرین جلسه بازپرسی لایحه دفاعیه مقدماتی خود را شامل ۳۰ صفحه به همراه چند فایل صوتی و تصویری به بازپرس داد، اما نسبت به روند تحقيقات قضايي پرونده انتقاد داشت. 

فضلي‌نژاد پيش از اين در مقام دفاع از خود ايراداتي را به بازپرس ارائه کرده بود؛ از جمله اینکه اين دعوي از سوي نهاد رياست جمهوري به طور كلي مطرح شده و "منجز" نيست و مصداق نشر اكاذيب یا افترا را مستند به نوشته‌های من مشخص نكرده‌اند؛ هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم و دلایل و استنادات زیادی را مبنی بر همگرایی مشایی با گفتمان فراماسونری به دادگاه ارائه می‌کنم و بر سر این ادعا، محکم ایستاده‌ام.

لازم به ذکر است؛ در 8 آذر و 17 دي ماه  سال جاري، پیام فضلی‌نژاد در جلسات  بازپرسی لایحه دفاعیه و مستندات خود را  به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه ارائه کرده بود.