۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

برخوردبامتولیان دولتی میتینگ آزادی

نمانیده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اهداف غیرمشروع و سوءاستفاده جریان انحرافی از بیت‌المال برای جلب نظر مردم بی‌شک نتیجه عکس برای آنها دارد.
کد خبر : ۱۰۶۲۱۹

صراط: سید حسین دهدشتی  با اشاره به برپایی میتینگ صد هزار نفری دولت در استادیوم آزادی تحت عنوان تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی، این عنوان را بهانه‌ای از سوی دولت خواند و گفت: دولت در این سال آخر و به خصوص در این ماه‌های اخیر که نزدیک به انتخابات است از این ایده‌ها در پوشش کارهای خیرخواهانه و معنوی بسیار دارد.

دهدشتی عنوان کرد: دولت متاسفانه به دنبال اهداف تبلیغاتی با سوء‌استفاده از این شرایط است به خصوص اینکه جمع کردن یک صد هزار نفر دور هم هزینه فراوانی در بر دارد؛ این هزینه‌ها را چه کسی تقبل می‌کند؟ با چه مجوز قانونی اینها می‌خواهند از این قضیه استفاده کنند؟

وی تصریح کرد: هیچگاه مرسوم نبوده است که دولت‌ها بخواهند گزینه‌ای را معرفی کنند، اما متاسفانه در دولت نهم و دهم یک چیزهایی دارد رویه و نهادینه می‌شود که در واقع هم بحث تخلف و سوء‌استفاده‌ها را نهادینه کرده و هم ممکن است در دولتهای آینده این قضیه رونق پیدا کند و جا بیفتد.

به گفته دهدشتی این شیوه‌ها، شیوه‌های غلطی است که طبیعتا ما به عنوان قانون گزاران به شدت با آنها مخالف هستیم و هر جا هم بتوانیم با آنها برخورد و از انجام آنها جلوگیری می‌کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور معمول دیده شده که دولت در جاهایی که قانون، مجلس و شورای نگهبان تصویب کرده تخطی می‌کند و خیلی راحت نیز از کنار آن می‌گذرد.

وی اظهار کرد: مردم ما از این شیوه‌ها آگاهی دارند و این روش‌ها را نظاره گر هستند و به طور قطع این شیوه‌ها اثر عکسی در میان مردم خواهد داشت.

دهدشتی با اشاره به وجود یک سری ابزار قانونی که در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از مسیر قانونی با این شیوه‌ها برخورد کنیم و طبیعتا رئیس جمهور و کسانی که دست‌اندرکار دولتی این مراسم هستند مثل وزارتخانه‌های مختلف باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم ما نسبت به اینگونه مسائل آگاه هستند و این اتفاقات تاثیری در رای و دیدگاه آنان نخواهد داشت، سوء‌استفاده از بیت المال و رسیدن به اهداف غیرمشروع آن هم توسط جریانات انحرافی به طور قطع نتیجه عکس خواهد داشت و مردم در انتخابات رای قاطع و صادقانه خود را نشان خواهند داد.

وی با بیان این سئوال که چرا دولت در سال‌های گذشته از خدمتگذاران سفرهای نوروزی تقدیر نکرد و اکنون و در این سال آخر یادش افتاده که این کار را انجام دهد ادامه داد: افرادی که در بحث تعطیلات نوروزی زحمت کشیده‌اند این زحمت را برای شخص خاصی انجام نداده‌اند بلکه بر حسب وظیفه‌ای که بر عهده داشته‌اند و علاقه و تعهدی که نسبت به مردم و خدمت به آنان بوده کارشان را انجام داده‌اند.

دهدشتی با اشاره به اینکه برای برپایی یک میتینگ یک صد هزار نفری علاوه‌بر دست اندرکاران اصلی نیاز به سیاهی لشکر فراوان آن هم با جمع آوری از سایر بخش‌های غیر مرتبط وجود دارد، گفت: برگزارکنندگان این میتینگ بدانند که اگر حضوری هم صورت گیرد، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس به طور قطع تمامی این تحرکات را رصد می‌کنند و با مدیرانی که در این قضایا دخیل باشند به شکل قاطعانه و قانونی برخورد خواهند کرد.
منبع: مهر