۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
هم اکنون؛

مراسم‌ رژه‌ ارتش در حال برگزاري است

مراسم روز ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور رئيس‌جمهور و مسئولان عالي كشوري و لشكري آغاز و احمدي نژاد در اين مراسم سخنراني کرد.
کد خبر : ۱۰۶۴۰۵
صراط:لحظاتي پيش مراسم روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در حرم مطهر امام خميني(ره) آغاز شد.

در اين مراسم رئيس جمهور و حضور مسئولان عالي کشوري و لشکري حضور دارند.

در اين مراسم قرار است کليه يگان‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران با مانور و رژه يکپارچه خود آخرين دستاوردهاي نظامي خود را در حضور رياست جمهوري اسلامي ايران به نمايش بگذارند.

همچنين امروز به مناسبت روز ارتش، جدیدترین دستاوردهای قرارگاه خاتم به همراه انواع سامانه‌های راداری شرکت خواهند داشت.

گفتني است؛ قرار است امروز شاهد به نمایش درآمدن پهپادهای شناسایی و دفاعی باشيم که این پهپادها به کمک صنایع دفاعی طراحی و ساخته شده‌اند.

** رژه غيورمردان ارتش کشورمان لحظاتي پيش در جوار حرم مطهر بنيانگذار کبير جمهموري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) آغاز شد.

** ارتش جمهوري اسلامي ايران الگويي براي همه ارتش‌هاي مستقل جهان است

"محمود احمدي‌نژاد" در مراسم روز ملي ارتش جمهوري اسلامي ايران که صبح امروز در حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار شد با بيان اين که امروز يک روز بزرگ و ماندگاري براي ملت ايران در حيات ارتش جمهوري اسلامي ايران و يک نقطه اميد است اظهار داشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران الگويي براي همه ارتش‌هاي مستقل جهان است.

وي با اشاره به اين که امام (ره) بنيانگذار ارتش جمهوري اسلامي ايران است افزود: يک ملت براي صيانت از استقلال و امنيت ملي خود و براي حرکت در مسير پيشرفت نيازمند اقتدار است.

رئيس‌جمهور اقتدار حقيقي را برآمده از نيروهاي درون و برون ملت دانسته و ادامه داد: اقتدار استيجاري هرگز نخواهد توانست موجوديت يک ملت را صيانت کند.

رئيس دولت تاکيد کرد: منابع اصلي اقتدار ملي را بايد درون يک ملت جستجو کرد و ارتش جمهوري اسلامي ايران اولين نقطه جوشش اقتدار ملي است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين که کساني که به خدا ايمان دارند و او را مي‌پرستند و پيوسته منبع قدرت هستند همواره به همه قدرت‌ها غلبه خواهند کرد گفت: کسي که به خدا ايمان دارد حزب اللهي و اين سنت الهي است.

وي يکي ديگر از منابع ملي اتکا به ملت را توانمندي‌هاي يک ملت مستقل دانست و تصريح کرد: توانمندي‌هاي يک ملت مستقل تجلي قدرت آن خواهد بود.

وي افزود: ملت ايران در تاريخ هزار ساله خود به ياد ندارد يک ملت متحد و متکي بر توانمندي‌هاي خود طعم شکست را چشيده باشد.

رئيس‌جمهور با بيان اين که اتکا بر ملت منبع اقتدار ملي است تاکيد کرد: خودباوري و اتکا به نفس ارتش جمهوري اسلامي ايران در برابر قدرت‌هاي بزرگ و نترسيدن از آنان و باور ايستادن و مقاومت يک منبع عظيم اقتدار ملي است.

وي افزود: نوآوري به روز بودن از ديگر توانمندي‌هاي مورد نياز منبع اقتدار است.

رئيس دولت حرکت در مسير اهداف تعيين شده و منحرف نشدن از آن مسير را از ديگر منابع اصلي اقتدار ارتش جمهوري اسلامي ايران و ملت دانست و گفت: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران همه ويژگي‌هاي لازم براي بروز دادن و تجلي ملي را در خود دارد.

احمدي نژاد خاطر نشان کرد: ارزش خدايي بودن،‌ مومن بودن، مبتکر و خلاق بودن و عميقا متکي به توده‌هاي مردم، تجلي اقتدار ملي اين سرزمين خدايي است.

وي افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران که تحت فرماندهي فرمانده معظم کل قواست دقيقا ماموريت‌هايي را که به او محول کرده‌اند را انجام مي‌دهد.

وي با بيان اين که  ملت ايران که داراي چنين ارتشي است هرگز طعم ذلت را نخواهد چشيد تصريح کرد: اين نيروي ايثارگر، عاشق و مومن با هوشمندي از عظمت ملت و ملت و استقلال آن صيانت مي‌کند و راه را براي حرکت پرشتاب ملت باز مي‌کند.

رئيس‌جمهور تامين امنيت بين‌المللي را نيازمند وجود اين نيروها دانست و گفت: ملت ايران با اتکا به همين منابع به دنبال صلح در منطقه و جهان بوده است.

وي افزود: ملت ايران در منطقه خليج فارس با تدبير و دادن قدرت به کشورهاي منطقه و جلب همکاري‌هاي آنان از امنيت اين منطقه پاسداري کرده‌اند.

رئيس‌جمهور تاکيد کرد: ملت ايران همواره حافظ کل منطقه بوده لذا حضور بيگانگان علت اصلي ناامني‌ها تا امروز بوده است.  

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: ملتي که متکي به اقتدار ملي برآمده از نيروهاي درون و برون و بومي باشد مي‌تواند در امنيت منطقه‌اي مشارکت فعال داشته باشد.

وي تصريح کرد: تاريخ نشان داده است که استقلال استيجاري جز ذلت کساني است که متکي براين اقتدار و استقلال خود نباشند.

احمدي‌نژاد افزود: من اطمينان دارم ارتش اين سرزمين يک الگوي مناسب براي همه ارتش‌هاي مستقل جهان است.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: خدا را شکر مي‌کنيم که ارتش جمهوري اسلامي ايران و ويژگي‌هاي آن هر روز فعالتر، مشتمل‌تر و براي صيانت از مرزها در حال تلاش است.
برچسب ها: رژه ارتش صراط