۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

واکنش اردن به اتهامات بشار اسد

با وجود اعلام واشنگتن مبنی بر اعزام 200 سرباز آمریکایی به اردن سخنگوی دولتگفت که موضع اردن در خصوص مخالفت با هرگونه دخالت نظامی در سوریه ثابت بوده و تغییری نکرده است.
کد خبر : ۱۰۶۵۹۹
صراط:روزنامه القدس العربی (Al-Quds Al-Arabi) امروز در صفحه اینترنتی خود گزارش داد: "محمد مومنی" وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که  اردن خواستار راهکار سیاسی جامعی است که به خشونتها در سوریه و ریخته شدن خون مردم بیگناه این کشور خاتمه دهد.

 

بنا بر این گزارش، مومنی با اشاره به همکاری‌های مشترک میان نیروهای مسلح اردن و ارتش آمریکا از استقرار 200 سرباز آمریکایی در کشورش به دلیل وخامت شرایط در سوریه خبر داد.

 

وی با به اظهارات بشار اسد در خصوص احتمال امتداد یافتن جنگ سوریه به اراضی اردن عنوان داشت که این اظهارات بررسی خواهد شد چرا که پیامدهای سیاسی و امنیتی زیادی به دنبال دارد.

 

رسانه های عربی امروز به بخش هایی از سخنان بشار اسد در گفت و گو با تلویزیون دولتی اشاره کردند که در آن رئیس جمهور سوریه گفته بود تروریست ها از اردن به سوریه می آیند.

 

گفتنی است رسانه های اردنی همچنین از توصیه 320شخصیت سیاسی این کشور به دولت اردن مبنی بر دست کشیدن از دخالت در مسائل داخلی سوریه پس از انتشار اخبار هشدار بشار اسد به این کشور، خبر دادند.

منبع: جام نیوز