۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

رونمایی ازسند برنامه درسی ملی ایران

سند «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» که به عنوان نقشه راه تمام کتاب‌های درسی است، رونمایی شد.
کد خبر : ۱۰۶۷۲۷

صراط:سند برنامه درسی ملی که برای نخستین بار بعد از شکل گرفتن آموزش و پرورش مدرن در کشور، تدوین شده است، امروز در سینما فلسطین رونمایی شد.

«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، بُن مایه و فونداسیون همه دروس بوده و به عنوان نقشه راه تمام کتاب‌های درسی است که نحوه اداره کلاس، ساماندهی زمان تدریس، شیوه‌ها و فنون تدریس، هم‌نوایی و توالی بین دروس بر مبنای آن تعیین می‌شود.

این برنامه، تعیین کننده محتوای همه کتب درسی و فعالیت‌های برنامه و فوق برنامه درون و برون مدرسه‌ای است که برای آن، بیش از سه سال کار کارشناسی و محتوایی وسیع و متراکم صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تدوین شده است تا خلأ فقدان سندی معتبر و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را جبران کند.

«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مبنای تمام فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور قرار خواهد گرفت.

  رئیس‌جمهور مصوبه برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران را 28 اسفند 91 برای اجرا به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد؛ وزیر آموزش و پرورش نیز طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مصوبه «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسات 857 تا 872 شورای عالی آموزش و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.

منبع: فارس