۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

احمدی نژاد به مشایی گل زد/شكست «ميزبان» در آزادي!

احمدي نژاد يكبار ديگر براي صندلي‌هاي خالي صحبت كرد . همان‌طور كه پيش از اين در سفرهاي استاني بارها در ورزشگاه‌هاي نيمه خالي سخنراني كرده بود يا در سازمان ملل براي صندلي‌هاي خالي نحوه مديريت جهان را بيان كرده بود،در جشن ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي هم براي سكوهاي نيمه خالي استاديوم سخنراني كرد.
کد خبر : ۱۰۶۸۰۹
صراط: احمدي نژاد يكبار ديگر براي صندلي‌هاي خالي صحبت كرد . همان‌طور كه پيش از اين در سفرهاي استاني بارها در ورزشگاه‌هاي نيمه خالي سخنراني كرده بود يا در سازمان ملل براي صندلي‌هاي خالي نحوه مديريت جهان را بيان كرده بود،در جشن ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي هم براي سكوهاي نيمه خالي استاديوم سخنراني كرد. باوجود اين‌كه دولت تمام اهتمام خود را معطوف به برگزاري هرچه با شكوه تر اين ميتينگ كرده بود و وعده حضور بيش از يكصد هزار نفر را در همايش استاديوم آزادي داده بودند اما اين مهم اتفاق نيفتاد تا همايش پر حاشيه دولت، بسيار كمرنگ برگزار شود.

مشايي نيامد

اسفنديار رحيم مشايي نيز از حضور در مراسم بازماند . مشايي كه تا كنون به‌عنوان كانديداي دولت در انتخابات رياست جمهوري مطرح است،طي ماه‌هاي اخير تقريبا در تمامي‌برنامه‌هايي كه احمدي نژاد حضور داشته،حاضر مي‌شد وي حتي در جلسات هيات دولت هم حاضر مي‌شود هر چند كه سمت وزارتي ندارد . بدين ترتيب نكته عجيب اين جشن حضور نداشتن اسفنديار رحيم مشايي بود، البته علی نیکزاد وزیر راه، مسکن و شهرسازی، که از او به عنوان یکی ديگر از نامزدهای احتمالی مورد حمایت دولت در انتخابات آینده نام برده می‌شود، حضور داشت.

 

صندلي‌هاي خالي در قاب تلويزيون

گزارش‌های رسانه‌های اصولگرای منتقد دولت از این مراسم حاکی از بی‌نظمي‌و برنامه‌ریزی ناموفق در برگزاری آن بوده است. صدا و سيما این مراسم را به طور زنده پخش نکرد ولی برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به دولت این مراسم را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش کردند. اما رسانه ملي در گزارش کوتاه چند دقیقه‌ای که در بخش‌های خبری از این مراسم پخش کرد، تصاویری از خالی‌بودن استادیوم بزرگ آزادی را روی سخنان محمود احمدی‌نژاد پخش کرد. در این تصاویر به نظر می‌رسید بر جمعیت کم حاضران در مراسم، تاکید شده بود. این در حالی است که با توجه به تصاویر منتشرشده در خبرگزاری‌ها از زمان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، به نظر می‌رسید جمعیتی بیش از تصاویر پخش‌شده در بخش‌های خبری تلویزیون ایران در هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد حاضر بوده‌اند. خبرگزاری مهر شمار حاضران در مراسم را «۴۰ هزار نفر» برآورد کرده است . در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلبان و در مواردی اخیرا اصولگرایان منتقد دولت از صدا و سيما انتقاد می‌کردند که در نمایش جمعیت استقبال‌کنندگان از محمود احمدی‌نژاد در سفرهای استانی بزرگ‌نمایی می‌کند و آن را بیش از جمعیت واقعی جلوه می‌دهد،احمدی نژاد باز هم برای صندلی‌هاي خالی سخنرانی مي‌کند. این موضوع تازگی ندارد. آنچه تازگی دارد صدا و سیمایي است که دیگر از احمدی نژاد عبور کرده و صندلی‌هاي خالی را در چشم مردمي‌که سال‌ها پیش این خالی بودن را بدون کمک صدا و سیمایی‌ها هم دیده بودند نشان مي‌داد. به نظر صدا و سیمايي‌ها اين روزها مي‌شوند منتقدان سرسختِ احمدی نژاد...

 

رقص،اختلاط زن و مرد،كيك، سانديس، رايتل و ...

البته اين مراسم حواشي زيادي هم داشته است. در حالی که پیش از شروع مراسم تونل سفید رنگ نصب شده روی چمن ورزشگاه آزادی فروریخته بود، تلاش‌هاي مسئولان برپایی این مراسم به نتیجه نرسید و تونل سفید رنگ که برای حضور مهمانان ویژه تعبیه شده بود جمع آوری شد. در مواردی حاضران نسبت به سردادن شعار و تشویق تیم‌هاي ورزشی اقدام مي‌کردند. با‌وجود آنکه حاضران در ورزشگاه در بسیاری از موارد به صورت استانی تفکیک شده بودند اما تفکیک جنسیتی برای حضور مجزای مردان و زنان در ورزشگاه صورت نگرفته بود. برنامه‌هاي هنری و مراسم رقص محلی توسط گروه‌هاي شهرستانی در ورزشگاه آزادی اجرا شد . برای اجرای این مراسم سکويي در وسط ورزشگاه ایجاد شده بود. در روزهاي گذشته اخباری مبنی بر هزینه 500 میلیونی به منظور ایجاد این سکو منتشر شده بود. در کنار توزیع ساندویچ، ساندیس و کیک به حاضران، «رایتل» که اسپانسر اصلی این میتینگ است، به هر نفر یک عدد سیم‌کارت هدیه داده است! همچنين نحوه توزیع غذا در میان مردمي‌که از ساعات ابتدایی صبح در استادیوم حضور داشتند به نحو مناسبی انجام نشد. کارتن‌هاي ساندیس و غذا بر سر مردمي‌که بیرون ورزشگاه ایستاده بودند پرتاب مي‌شد و ماشین‌هاي حمل غذا و نوشیدنی در میان مردم چرخ مي‌خورد و مردم نیز دنبال آن مي‌دویدند. مجری مراسم در زمان دعوت از معاون سازمان گردشگری کشور به جمعیت حاضر در استادیوم اشاره کرد از شماره 1 تا 20 مي‌شماریم تا معاونت گردشگری خود را به محل سخنرانی برساند پس از آن همزمان با سخنرانی منوچهر جهانیان، معاون گردشگری کشور جمعیت حاضر شعار مي‌دادند «ناهار ناهار». منوچهر جهانیان بی تفاوت به این شعارها اعلام کرد: توانستیم جشنواره بهار را قبل از ایام عید در سالن اجلاس سران برگزار کنیم و وضعیت گردشگری استان‌ها را به نمایش بگذاریم. جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی شعار مي‌دادند «توپ، تانک فشفشه، ناهار ما چی مي‌شه؟» در مدتی که حاضران در ورزشگاه در انتظار رئیس جمهور و همراهان او بودند، از بلندگوهای ورزشگاه موسیقی پاپ پخش مي‌شد که این اقدام هیجان خاصی را در میان دختران و پسران حاضر در مراسم ایجاد کرده بود. مرشد علی میرزا که بخشی از اجرای مراسم را برعهده داشت از مردم خواست به نشانه دوست داشتن حضرت ولی عصر (عج)و ایران دو دست خود را بالا آورده و دست بزنند. این دست زدن به مدت طولانی ادامه یافت و احمدی نژاد هم مردم را همراهی کرد، احمدي نژاد و هيات همراه با دو دستگاه بالگرد در ساعت 15:45 وارد ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي شدند.

 

«زنده باد بهار!» در كار نبود

از چند هفته پیش اعلام شد که قرار است در روز پنج شنبه 29 فروردین مراسمي‌تحت عنوان «مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور» با حمایت سازمان‌هايی چون میراث فرهنگی و گردشگری و هلال احمر در ورزشگاه آزادی برگزار شود. آنچه کاملا قابل پیش‌بینی بود، حمله همه جانبه رقبای سیاسی احمدی نژاد به برگزاری این برنامه بود. مخرج مشترک اعتراض مخالفان، متهم کردن دولت به «سوء استفاده انتخاباتی» از این مراسم در جهت «کاندیداتوری و ریاست‌جمهوری اسفندیار رحیم مشایی» بود. هیاهوهای اعتراضی به حدی بود که حجم کثیری از اخبار رسانه‌هاي داخلی در روزهای گذشته معطوف به این مراسم بوده است. عموم رسانه‌ها از این مراسم بی پرده با عنوان «میتینگ انتخاباتی دولت» نام برده‌اند. موج مخالفت‌ها با برگزاري اين مراسم در حدي بود كه حتي آيت ا... مكارم شيرازي يكي از مراجع تقليد نيز به برگزاري اين مراسم واكنش نشان داد و خطاب به برگزار كنندگان مراسم گفت كه اگر مي‌خواهيد كار تبليغاتي كنيد به مردم دروغ نگوييد. فرمانده نيروي انتظامي‌اين موضوع را بر خلاف مصالح و منافع نظام دانست و خواستار برگزار نشدن آن شد. در هر صورت مراسم برگزار شد و احمدی‌ نژاد نه تنها اسفندیار رحیم مشایی را به همراه خود وارد استادیوم آزادی نکرد، بلکه بر خلاف سخنرانی‌هاي پیشین خود، هرگز تکیه کلام همیشگی خود یعنی «زنده باد بهار!» را بر زبان نیاورد. احمدی نژاد در سخنرانی خود تنها گفت: «در سال حماسه‌های سیاسی، زنده باد ایران، عدالت، عشق، محبت و برافراشته باد پرچم ایران».

 

گل به خودي احمدي نژاد

نحوه برگزاري اين مراسم و اين‌كه ورزشگاه آزادي نيمه خالي بود، اين‌كه احمدي نژاد با اين هزينه گزاف نتوانست پروژه انتخاباتي خود را اجرايي كند و مجبور شد به‌علت موج مخالفت‌ها و استقبال نكردن مردم از اين مراسم (در صورتي كه از قبل اعلام شده بود در اين مراسم بسته‌هاي تشويقي مانند پخش سيم‌كارت رايگان يا احتمالا مبالغي پول نقد) نتوانست اسفنديار خود را همراه بياورد و كلمه اي در باب انتخابات سخن بگويد، اولين شكست انتخاباتي احمدي نژاد را رقم زده است. ورزشگاه آن‌طور كه دولتمردان انتظار داشتند مملو از جمعيت نشد و حتي حاضران در مراسم به جاي توجه به كليد واژه اين روزهاي دولتمردان كه از بهار و بهاران مي‌گويند،معطوف ناهار و بسته‌هاي تشويقي بود. بعيد به نظر مي‌رسد كه هدف احمدي نژاد از برگزاري اين جشن با اين ميزان هزينه‌هاي گزاف و تبليغات وسيعي كه انجام شده بود صرفا تقدير از خادمان نوروزي بوده باشد و طيف دولت به دنبال اهداف بزرگ‌تري بودند كه محقق نشد. احمدي نژاد حتي نتوانست كلمه اي از بهار و مرد بهاري اش به زبان بياورد. به نظر مي‌رسد نتيجه نمايش آزادي با ميزباني احمدي نژاد با گل به خودي وي، منجر به اولين شكست انتخاباتي دولت شد.

منبع: قانون
نظرات بینندگان
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
۴۰
۲
رايتل مال ما بازنشستگان تامين اجتماعي است كه بدون اطلاع از مال بازنشستگان بذل بخشي ميكنند بقيه مخارج هم از كيسه ملت و گران كردن اجناس جبران ميشود
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
۱۹
۷
حالا کوووو !! خدا میزنه پدر هر چی دزد مال مردم خور و دروغگوی ضد دین رو در میاره