۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۰

رونمایی از سند برنامه درسی ملی

سند برنامه درسی ملی با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز در سینما فلسطین رو نمایی شد.
کد خبر : ۱۰۶۹۴۵
صراط:سند برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راه تهیه و تالیف کتب درسی و همچنین سیاست گذاری های تغییر برنامه های درسی دانش آموزان است.

این برنامه تعیین کننده محتوای همه کتب درسی و فعالیت های برنامه و فوق برنامه درون و برون مدرسه ای به شمار می رود که پس از سه سال کار کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است. وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به این که سند برنامه ملی در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ، گفت : این سند پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تایید رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.

حاجی بابایی به تولید محتوای جدید کتاب‌های درسی در این سند اشاره کرد و افزود: در سند برنامه درسی ملی ، معلم و دانش آموز به همراه بسته‌های آموزشی ناظر بر کتاب‌های درسی، پژوهش‌های پیشین و پشتیبانی‌کننده کلاس درس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی درباره منابع تحقیقی تولید سند برنامه درسی ملی گفت: برای تولید این سند، علاوه بر مطالعه تطبیقی برنامه درسی ۱۴ کشور جهان، از مطالعات تحقیقاتی استان ها نیز استفاده کردیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه در تولید برنامه درس ملی به تفاوتهای بومی نیز توجه شده است، گفت: انعطاف در تولید محتوای های آموزشی به تناسب استان ها از جمله موارد مهمی بشمار می رودکه دراین سند قید شده است.
برچسب ها: درسی ملی سند صراط