۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

خدا را شکردرکشورقحط‌ الرجال نیست!

یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به شاخصه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: با توجه به تعدد کاندیداها خوشبختانه متوجه شدیم در این کشور قحط‌الرجال نیست.
کد خبر : ۱۰۷۱۵۸
صراط:غلامعلی جعفرزاده امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: مسوولان سه قوه باید نسبت به تحقق عملی این شعارها که مستلزم یک برنامه‌ریزی منظم و مدرن است اقدام کنند و از اقدامات نمایشی همانند نصب بنر، پرده، تراکت و ... که قطعا موجبات تحقق علمی این شعارها را فراهم نمی‌کند پرهیز کند.

وی با وجود کاندیداهای متعدد فراوان ریاست جمهوری اظهار کرد: باید خدا را شاکر بود که در کشوری زندگی می‌کنیم که قحط‌ الرجال نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: اداره قوه مجریه انصافا کار بسیار مشکلی است، افراد کاندیدا باید آدم‌های با علم و با حلم باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: مشکلات فراوانی بر زمین مانده است،‌ نرخ بالای تورم، نرخ بالای بیکاری، حجم بالای نقدینگی، مصوبات عمل نشده انبوه سفرها و .. لذا تقاضا دارم کاندیداها برنامه ارایه کنند و به مردم بگویند برای حل این مشکلات جدی چه اقداماتی را می‌خواهند انجام دهند،‌ با کدام تیم؟ با کدام برنامه؟ با چه سازوکاری می‌خواهند راه خدمت نظام به ملت و کشور را طی کنند؟

جعفرزاده افزود: بنابراین، صرف اعلام نامزدی مشکلی را حل نمی‌کند و تحقق حماسه سیاسی در گرو حضور فعال و پرشکوه مردم در انتخابات دهه سوم ماه خرداد سال جاری است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات پیش‌روی اشتغال اظهار کرد: در حوزه اشتغال، دولتی که مدعی ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در طول یکسال بوده، حالا یا توسط معاون اول رییس جمهور عنوان می‌شود که توان ایجاد اشتغال ۲۰۰ هزارنفر در سال بیش‌تر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: گرچه ما معتقدیم که با نحوه عملکرد این دولت، همین ۲۰۰ هزار نفر هم در سال تحقق پیدا نکرده و آمارها خیلی کمتر از این حرف‌ها و اعداد است اما معتقدیم در صورت وجود یک دولت مبتنی بر برنامه توان اشتغالزایی بسیار بالایی در کشور وجود داشته و دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه اظهار کرد: اما نکته جالب توجه، تغییر سال پایه از ۸۱ به ۹۰ در سال پایانی دولت برای انحراف آمارها و لاپوشانی نقص‌ها و کم‌کاری‌های دولت که موجبات دست‌کاری در نرخ تورم و نرخ بیکاری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به زبان دیگر بانک مرکزی با این تغییر نابهنگام دست مایه‌ای برای دولت فراهم کرده که به نوعی وضعیت نابسامان اقتصاد کشور را مخفی جلوه دهد و راه انتقادانه کارشناسان را مسدود کند.

جعفرزاده اضافه کرد: زمانی که چشم‌انداز اقتصادی کشور با عدم شفافیت همراه شود، آسیب‌های بسیاری در کشور به وجود می‌آید که این آسیب‌ها متوجه مردم می‌شود و از سوی دیگر فضای بی‌اعتمادی بیشتری در کشور به وجود می‌آورد، دلیل واضح این است که آمارها با واقعیات زندگی آنها هیچ نسبتی ندارد.

وی ابراز عقیده کرد: خوب است که دولت در روزهای پایانی کار خود به جای دست‌کاری آمارها و تغییرات غیرلازم به فکر آرام کردن فضای اقتصادی کشور شود تا از این راه حداقل کمی گرانی‌ها که مردم را آزار می‌دهد کاهش پیدا کند و مرتفع شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: گرچه وضعیت اشتغال و بیکاری متاثر از تحریم و عمدتا سوء مدیریت حاکم بر کشور است ولی آنچه موجبات رنجش جوانان سالم و پویا را فراهم می‌کند تبعیض و بی‌عدالتی در جذب نیروهاست.

وی افزود: به عنوان مثال در گیلان در طول ۲ الی ۳ سال گذشته عمدتا فرزندان مدیران استانی، فرزندان فرماندهان نظامی و انتظامی و خصوصا فرزندان بعضی فرمانداران بدون هیچگونه ضابطه‌ای مشغول به کار شدند.

جعفرزاده در ادامه افزود: بنده در حوزه انتخابیه‌ام نمی توانم پاسخگوی سوالات جوانان سالم،‌ باهوش، با استعداد و با مدارک تحصیلات عالیه باشم که بعضا می پرسند چطور فرزند دختر فرماندار، داماد و ایل وتبار مسوولان و مدیران کل بدون هیچ‌گونه ضابطه‌ای جذب شد‌ه‌اند اما جوان ولایتمدار و مذهبی و توانمند بیکار نشسته و دچار افسردگی شده است!

وی گفت:‌ امیدواریم دولت با شعار گوش خراش عدالت محور به این تخلفات عدیده رسیدگی و از نتایج آن مردم را مطلع کند.

نماینده مردم رشت در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی گفت: در این بخش طرح جامع مدیریت پایدار کشاورزی که می‌بایست زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و بسترهای لازم را برای خودکفایی محصولات کشاورزی تامین کند، به کجا رسیده است؟ این طرح مشکلات بخش نظام برنامه‌ریزی کشاورزی را حل می‌کرد که متاسفانه در مورد آن غفلت‌های زیادی رخ داده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: متاسفانه طرح خودکفایی برنج،‌ شعار وزرای متعدد کشاورزی بوده و از جمله الزامات این طرح، طرح تجهیز و یکپارچه‌ساز اراضی کشاورزی، طرح تامین منابع آبی،‌اصلاح الگوی کشت و ... بوده که همه این‌ها پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

جعفرزاده در پایان خاطر نشان کرد: از کمیسیون تلفیق انتظار دارم اعتبارات پروژه راه‌آهن، آزاد راه قزوین- رشت، تونل بزرگ آزاد راه و .. را در بودجه لحاظ کرده و دولت بعدی را مکلف به تامین و پرداخت کند تا تسریع شود.
منبع: ایسنا