۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

اسد: آتش بس با تروریستها وجود ندارد

بشار اسد تاکید کرد: برای آتش بس با جریان های تکفیری و تروریستی هیچ دلیلی وجود ندارد و سوریه همزمان با ادامه تلاش خود برای اجرای برنامه های حل سیاسی بحران به مبارزه خود برای ریشه کن کردن تروریسم در کشور ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۱۰۷۲۹۱
صراط:بشار اسد ضمن تاکید بر بهبودی اوضاع سوریه به فضل استقامت و پایداری مردم اعلام کرد که آتش بس با جریان های تکفیری و تروریستی امکان پذیر نیست.

به گزارش سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با شماری از اعضای احزاب و شخصیت های ملی لبنان اعلام کرد که اوضاع سوریه به فضل پایداری مردم این کشور و ایستادگی در کنار ارتش بهبود پیدا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای آتش بس با جریان های تکفیری و تروریستی هیچ دلیلی وجود ندارد و سوریه همزمان با ادامه تلاش خود برای اجرای برنامه های حل سیاسی بحران به مبارزه خود برای ریشه کن کردن تروریسم در کشور ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور سوریه گفت: برخورداری دو کشور لبنان و سوریه توان این دو کشور را در مقابله با جنگ روانی که منطقه در معرض آن قرار دارد، افزایش می دهد و برنامه های کشورهای خارجی که سعی در ایجاد یک "سایکس پیکو" جدید را دارند، خنثی می کند.

قرارداد سایکس - پیکو قراردادی سری است که میان انگلستان و فرانسه در آوریل 1916 به دنبال مذاکرات "سرمارک سایکس" (1919-1879) و "فرانسوا ژرژ پیکو" (1951- 1870) برای تقسیم امپراتوری عثمانی بعد از جنگ جهانی اول منعقد شد.

بر اساس توافقنامه سایکس – پیکو منطقه شام به سه منطقه (الف) "الزرقاء" که همان "عراق" است و تابع حاکمیت انگلیس و منطقه (ب) "الحمراء" که همان "سوریه" است و تابع حاکمیت فرانسه می‌باشد و منطقه (ج) منطقه "السمراء" یا همان "فلسطین" است که تابع حاکمیتی بین المللی است و این مقدمه و زمینه‌ساز تسلیم فلسطین به یهود خواهد بود.

بشار اسد در ادامه با اعلام اینکه آنچه اکنون کشورهای عربی شاهد آن هستند بر نیاز به طرح و برنامه های واحد و مشترک تاکید دارد، گفت: سوریه و لبنان در میان کشورهای عربی همیشه در تقویت این طرح ها و افکار نقش اصلی را ایفا کرده بودند.
منبع: تسنیم