۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

بزرگترین اشکال احمدی‌نژاد قانون گریزی

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی یعنی اقتصاد منهای نفت اظهار داشت: بزرگترین اشکال احمدی‌نژاد قانون گریزی است و دولت بعدی نباید برنامه‌ای خارج از قانون توسعه و چشم انداز ارائه کند تا بتواند در تصمیم گیری ها سریع عمل کند.
کد خبر : ۱۰۷۳۳۱

صراط:منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب درباره رئیس جمهور آتی که فرموده‌ بودند رئیس جمهور آینده باید مزیتهای رئیس جمهور قبلی فارغ از ضعفها آن را داشته باشد، تصریح کرد: از ویژگیهای مثبت رئیس جمهور سادگی، پرتحرکی، حضور در میان اقشار مختلف مردم و بی پیرایه حرکت کردن بویژه در دولت نهم محسوب می‌شود.

حقیقت‌پور قانون گریزی را بزرگترین اشکال احمدی‌نژاد دانست و تصریح کرد: در زمان دولت دهم و نهم سطح مدیریت در کشور به سطح نازل تنزل پیدا کرد وعدم استفاده از مدیران و نخبگان باعث شد بیشتر این افراد در حاشیه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فرد لج بازی است، اظهار داشت: ستیزه جویی با قوای دیگر به جای هم افزایی و همکاری از جمله مواردی بود که باعث شد تنازع شکل بگیرد فاصله گرفتن از منویات مقام معظم رهبری به طوری که رهبری اقدام رئیس قوه مجریه را خلاف شرع و قانون دانست از جمله اشکالاتی است که باید رفع شود.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت بعدی باید دارای چابکی و سرعت در تصمیم گیری فارغ از مسئله شتاب باشد تصریح کرد: کاندیداها برنامه‌های قابل قبول که با اسناد بالا دستی هم خوانی داشته باشد ارائه دهند برنامه هایی که از برنامه چشم انداز و برنامه 5 ساله توسعه  برگرفته شده باشد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه کاندیداها تیم کاری معرفی کنند اظهار داشت: اگر کاندیداها وزرا خود را معرفی کنند می‌توانیم راحتر وزن و اقدامات آنها را ارزیابی کنیم و این کار در تشخیص فرد اصلح کمک خواهد کرد.

نماینده مجلس در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی تصریح کرد: باید این ماموریت مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.متاسفانه سال گذشته در اجرائی کردن شعار سال خوب عمل نکردیم در حالی که سال گذشته سال تولید ملی کار و سرمایه ایرانی بود اما وضعیت تولید در کشور مناسب نبود.ما فقط شعار خوب دادیم و تیتر خوب زدیم.

وی با بیان اینکه حماسه اقتصادی یعنی اقتصاد منهای نفت اظهار داشت: باید بودجه کشور به سمتی رود تا اداره کشور را بدون درآمد نفت امکان پذیر باشد و با مهیا کردن شرایط حضور پر بصیرت و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را محقق کنیم.
 
منبع: مهر