۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

کشف جسد زن جوان در سد زياران

سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان آبيک از کشف جسد يک زن جوان در سد زياران خبر داد.
کد خبر : ۱۰۷۶۱۹
صراط: چگيني افزود: گروه امداد و نجات و جستجوگر جمعيت هلال احمر از مبدأ ورودي حدود سه کيلومتر بالاتر از سد زياران به جستجوي جنازه زن جوان پرداختند که البته مسئولان آتش‌نشاني، اداره امور آب، راه و شهرسازي و نيروهاي انتظامي و قضايي حضور داشتند.

اين مسئول ادامه داد: جنازه زن جوان از 21 فروردين ماه جاري تا روز گذشته در آب بوده که در دو مرحله آب سد تخليه شد و با کمک نيروهاي امدادي جنازه زن جوان پيدا شد.سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان آبيک خاطرنشان کرد: البته جنازه زن جوان در داخل آب سد کشف شد و ديگر به جستجوي دو قلاده سگ نرسيد.

چگيني اذعان داشت: يک تيم غواصي و يک قايق هم از جمعيت هلال احمر استان قزوين در عمليات جستجو براي کشف جنازه حضور داشتند.سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان آبيک فنس‌کشي اطراف سد زياران را ضروري دانست و تصريح کرد: پيش از ورودي سد زياران اگر چند دريچه يا مانع گذاشته شود، مي‌توان از ورود موجود در داخل دريچه از همان ابتدا جلوگيري کرد.

چگيني ادامه داد: با قطعي آب سد نيز کشاورزان معترض مي‌شوند که براي خارج کردن انسان بايد ساعت‌ها آب قطع شود.وي عنوان کرد: طبق بررسي صورت گرفته نظير اين اتفاق نخستين و آخرين بار هم نخواهد بود چرا که سال‌هاي گذشته نيز چنين اتفاقاتي در سد زياران رخ داده است.اين مسئول بيان داشت: به دليل خوش آب و هوا بودن و توريستي بودن منطقه زياران، اين منطقه مسافران و گردشگران زيادي را براي استراحت و تفريح به سمت خود جذب مي‌کند.

سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان آبيک افزود: اقدامات پيشگيرانه پيش از وقوع حادثه در سد زياران ضروري است که مطلوب است با رفع مشکلات فني و فنس‌کشي دور سد و مسير آب بتوانيم از بروز حوادث تلخ در اين سد که از رودخانه پايين دست به داخل سد هدايت مي‌شود، جلوگيري کنيم.
منبع: تابناک