۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

هشدارروزنامه‌جمهوری‌اسلامی‌به‌رئیس‌جمهور

ناراحتي ناشي از ابهام در فهم علت گراني‌ها و مشكلات معيشتي و تقويت حس بي‌تفاوتي مسئولان اجرايي نسبت به دغدغه‌هاي معيشتي جامعه،دو موضوعي هستند كه درحال حاضر بيش از هر زمان ديگري، آزاردهندگي ناشي از تورم و گراني را افزايش داده است.
کد خبر : ۱۰۷۸۴۲
صراط:دولت كه ماه‌هاي پاياني فعاليت خود را سپري مي‌كند به نظر مي‌رسد بيش از پيش از رسيدگي به معيشت جامعه غافل شده و سرگرم تبليغات گسترده براي ارائه تصويري مثبت و قابل قبول از عملكرد خود طي چهار ساله گذشته است.

با توجه به اين وضعيت، به نظر مي‌رسد دلسوزان نظام، كشور و مردم با درخواست فوري از مقامات مسئول در مجلس، قوه قضائيه و ساير نهادهاي قانوني كشور، دولت را نسبت به اتخاذ تدابيري براي متوقف ساختن تصميمات تورم‌زا، گراني‌آفرين و پرهزينه براي معيشت عمومي طي چند ماه باقي مانده تا پايان دوره فعاليت دولت دهم، هوشيار كنند و مسئولان دولتي را وادار نمايند تا اقداماتي عاجل براي متوقف ساختن اين روند و ايجاد ثبات نسبي در قيمت‌ها و... در پيش بگيرند.
رهبري در سخنانشان در اواخر سال گذشته و همچنين اولين روز سال جديد، بر دو نكته تأكيد كردند. اول آنكه هرگونه ايجاد تنش و برهم زدن آرامش روحي مردم توسط هر كس كه باشد حرام است و دوم آنكه مسئولان اجرائي موظفند با گراني مبارزه‌اي جدي كنند.

اينكه برخلاف اين تأكيدها اكنون از يكطرف شاهد اوج‌گيري گراني‌ها هستيم و از طرف ديگر خود رئيس‌جمهور با سخنان خود آرامش جامعه را به خطر انداخته بطوري كه بسياري از دلسوزان اعم از نمايندگان مجلس، شخصيت‌هاي سياسي، مسئولان قضائي و صاحبنظران فرهنگي اين قبيل اظهارات را از مصاديق تشويش اذهان دانسته و نسبت به آن هشدار مي‌دهند، جاي اين نگراني وجود دارد كه گويا بي‌تفاوتي در برابر رشد فزاينده و بي‌مهار گراني‌ها و همينطور ايجاد تشويش در اذهان عمومي اقداماتي برنامه ريزي شده در جهت عكس تأكيدهاي مورد اشاره رهبري هستند. به همين دليل همه بايد احساس مسئوليت كنند و اين هشدارها را جدي بگيرند و با اقدامات عملي خود، راه را بر حاد شدن اوضاع ببندند و شرايط را براي تحقق تأكيدهاي رهبري هموار نمايند. زيرا نه فقط انتخابات بلكه ثبات جامعه در شرايط كنوني به اين اقدامات پيشگيرانه نيازمند است.